Online vs offline. Voi de unde va cumparati electronicele?
Comerciantii online nu mai cresc acum intr-un an cat altii in patru. Pentru ei a venit vremea regruparilor de forte - fie prin redesenarea modelului de business, fie prin aliante si achizitii menite sa le apere pozitia pe piata.
Intr-un fel, suntem la rascruce. Avem inaintea noastra mai multe drumuri, numai ca nu trebuie sa alegem unul singur, ci sa stabilim in ce ordine si cat de repede sa urmam toate acele directii", spune Radu Apostolescu, unul dintre fondatorii eMag, care detine in continuare o parte din actiunile magazinului online, dupa ce pachetul majoritar de actiuni a fost cumparat la inceputul acestui an de distribuitorul IT&C Asesoft Distribution.
Despre ce directii e vorba? Cea mai recenta mutare, deschiderea celui de-al patrulea showroom la Cluj, subliniaza reorientarea eMag de la modelul exclusiv online spre unul mixt, online plus offline. Magazinele traditionale ar urma sa insemne anul viitor in jur de 20% din afacere, daca nu chiar mai mult. La Cluj, in urma unei investitii mai mici de 50.000 de euro pentru un spatiu de 120 de metri patrati, eMag se asteapta in primul an la vanzari de 3 milioane de euro pentru comenzile livrate in showroom, adica in medie 25.000 de euro pe metru patrat. Suprafata totala de expunere ajunge insa la aproape 1.000 de metri patrati, din care 500 are numai showroomul din Bucuresti, restul fiind impartiti intre Iasi (200 mp) si Ploiesti (150 mp).
Cei 40.000 de oameni asteptati sa treaca in fiecare luna pragul acestor patru magazine, precum si cei aproape 25.000 care cumpara de pe internet ar putea ridica intr-un an din showroom produse de 25 de milioane de euro. "Totusi, planul nu este sa migram vanzarile in magazine, ci doar sa avem o prezenta in marile orase din tara, pentru ca deschiderea unui showroom poate insemna triplarea vanzarilor in acea zona", explica Bogdan Vlad, directorul general al eMag. Compania ia in calcul posibilitatea deschiderii altor showroomuri, in orase precum Timisoara, Constanta, Craiova sau Brasov.
Dincolo de cifre, extinderea in mediul offline se justifica si prin comportamentul cumparatorilor. In loc sa isi faca documentarea despre produsul pe care il vor din magazinele traditionale si apoi sa se duca intr-un magazin online, unde pretul este mai mic, clientii prefera in mod evident sa procedeze invers - fac alegerea pe internet, unde pot face foarte usor comparatii intre produse si pot citi parerile altor cumparatori, si cumpara din magazinele traditionale. "Este vorba despre un fenomen pe care noi il numim ROPO - research online, purchase offline (cerceteaza in online, cumpara din offline) si care descrie comportamentul a 70% dintre cei ce acceseaza magazine online", sustine Apostolescu.
Cititi restul articolului in versiunea tiparita a BUSINESS Magazin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro