Tot ce misca online
Ignorate initial de advertiseri, blogurile, retelele sociale si wiki-urile au devenit un teren promitator pentru marketing si publicitate. Fapt care determina departamentele de marketing ale companiilor sa indrepte o parte din bugetele de promovare in aceasta directie.
Ignorate initial de advertiseri, blogurile, retelele sociale si wiki-urile au devenit un teren promitator pentru marketing si publicitate. Fapt care determina departamentele de marketing ale companiilor sa indrepte o parte din bugetele de promovare in aceasta directie.
Pe Boing Boing, indicat de Technorati ca fiind cel mai popular blog din lume, undeva in partea dreapta a paginii si-a facut loc o reclama la unul din produsele Intel. In acelasi timp, cunoscutul blog despre tehnologie Engadget gazduieste o reclama pentru un set de casti de la Motorola care se conecteaza la un telefon mobil sau la un player audio prin Bluetooth. Blogurile au devenit intr-adevar un mediu tot mai propice pentru publicitate; tendinta se resimte si in Romania, unde primele incercari timide de "blogvertising" au aparut anul trecut, iar cel mai recent exemplu l-a dat Dacia, care a cheltuit 5.000 de euro, o suma mica, pentru a promova seria limitata Dacia Logan Kiss FM pe 13 bloguri.
Tot mai multe companii au inceput sa-si orienteze strategia de marketing si publicitate catre mediul online si implicit catre astfel de site-uri, considerate mai neconventionale pentru promovare. Blogurile, retelele sociale gen MySpace, jocurile online sau lumile virtuale, cum este Second Life, vor atrage in urmatorii ani un procent din ce in ce mai mare din bugetul alocat de executivii din domeniul marketingului pentru publicitatea pe internet, cred specialistii in domeniu.
In prezent, o treime dintre marile companii aloca in medie blogurilor aproximativ 14% din bugetul de marketing si publicitate online, conform McKinsey. Compania specializata in consultanta pentru management a realizat un studiu despre strategia de marketing online a companiilor, avand drept esantion 410 directori de marketing din firme publice si private din toata lumea, reprezentand domenii de activitate variate, de la retail sau energie si pana la tehnologie si telecomunicatii. O prima concluzie a studiului este aceea ca, spre deosebire de anii precedenti, mediul online reprezinta o componenta mai importanta a strategiei de marketing si publicitate a acestor companii.
Majoritatea managerilor au admis ca marketingul online este important in domeniul lor, iar peste 66% dintre ei recurg la strategii de marketing online pe segmentele cele mai importante ale afacerii. In prezent, o treime dintre respondenti aloca mai mult de 10% din intreg bugetul pentru marketing si promovare pentru mediul online, insa peste trei ani, de doua ori mai multe companii vor cheltui cel putin 10%, conform studiului McKinsey, in timp ce 11% sustin chiar ca cea mai mare parte a bugetului lor va merge catre Internet.
"Marketingul online a inceput sa ia amploare de anul trecut. Pe masura ce piata se va maturiza, tehnicile de promovare pe Internet a companiilor care adopta acest mediu in strategia lor se vor sofistica tot mai mult", spune Mike Ferranti, directorul executiv al Endai Worldwide, companie specializata in publicitatea online. Pentru reclame pe Internet vor fi investiti 81,1 miliarde $ (58,5 miliarde de euro) pana in 2011, conform companiei de cercetare Piper Jaffray.
Deocamdata, cea mai populara metoda de publicitate online pare a fi e-mail-ul care, pentru 83% dintre companiile incluse in studiul McKinsey, absoarbe 31% din totalul cheltuielilor cu promovarea pe Internet. Totodata, 73% dintre companii considera afisarea reclamelor pe diferite site-uri drept o strategie buna de a creste notorietatea brandului si de a fideliza clientii, alocand aproximativ o treime din buget pentru acest lucru. Iar reclamele afisate pe paginile motoarelor de cautare, precum Google sau Yahoo!, se situeaza pe locul al treilea in clasamentul preferintelor companiilor in ceea ce priveste publicitatea online.
Aceste trei medii de promovare vor inregistra insa o incetinire a cresterii in urmatorii trei ani, explozia urmand sa apara in cazul mediilor mai neconventionale. Si nu e vorba numai de bloguri, ci si de retelele sociale, importante pentru 22% dintre companiile chestionate in studiul McKinsey, lumile virtuale precum Second Life, care atrag investitii din partea a 13% dintre respondenti, si wiki-urile - sisteme de colaborare online al caror prototip este Wikipedia - cu 12% dintre respondenti care spun ca isi fac sau vor sa-si faca acolo reclama.
Toate bune, numai ca, atunci cand vine vorba de marketing si publicitate, firmele care vor sa profite de Internet trebuie sa actioneze cu precautie. "Toate aceste optiuni pot conduce cu usurinta la o strategie confuza de marketing", considera Mike Ferranti, directorul executiv al Endai Worldwide. Este nevoie, dupa Ferranti, de o cercetare prealabila a pietei, de stabilirea unor asteptari realiste in ceea ce priveste rezultatele unei strategii de marketing online si mai ales de o imagine cat mai exacta a modului in care produsul promovat sau businessul in sine corespund mediului online.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro