Ce fac ei de fapt

Postat la 10 decembrie 2005 1 afişăre

Activitatea de lobby e departe de a se limita la discutiile directe intre lobbyist si parlamentari sau functionari publici, cu scopul de a-i convinge pe acestia sa adopte legi in favoarea clientului sau.

Activitatea de lobby e departe de a se limita la discutiile directe intre lobbyist si parlamentari sau functionari publici, cu scopul de a-i convinge pe acestia sa adopte legi in favoarea clientului sau.

ATMOSFERA: La fel ca oamenii de relatii publice in raport cu opinia publica, profesionistii in "afaceri publice" isi mentin clientul in atentia celor care iau decizii de politica economica. Un lobbyist londonez a organizat o cursa de rate de plastic pe Tamisa, cu premii, pentru parlamentarii ale caror circumscriptii electorale sunt traversate de raul in cauza. Beneficiarul a fost clientul lobbyistului, o companie de distributie a apei care a investit peste un miliard de lire pentru curatarea Tamisei.

MONITORIZARE: In afara de informarea clientului despre proiectele de legi care se pregatesc la parlament, lobbyistul afla amanunte din biografiile parlamentarilor, date despre preferintele si punc-tele lor slabe. Esentiala este insa munca de analiza, care porneste de la adunarea tuturor datelor relevante din mediul parlamentar, din presa si din dezbaterea publica despre afacerea clientului, trece prin comparatiile de legislatie cu alte tari si sfarseste cu constructia argumentatiei care urmareste interesul clientului.

CONTACT: Comunicarea cu parlamentarii si functionarii publici este esentiala pentru lobbyisti, care trebuie sa gaseasca modurile cele mai bune de a transmite mesajul clientului. De la situatia cand lobbyistul forteaza usa unui deputat pentru o chestiune care pe ministru nu-l intereseaza, strategia trebuie sa urmareasca aducerea deputatului in situatia de a-l consulta el insusi pe lobbyist pentru a se informa despre industria clientului.

CONSULTANTA: Lobbyistul modern rareori pledeaza el insusi pentru interesul clientului; de multe ori doar asista la intalnirea intre client si legislatori sau doar faciliteaza contactul intre acestia. In cazul marilor corporatii mai ales, rolul lobbyistului se reduce la acela de consultant al directorului, care isi asigura singur activitatea de lobby (Bill Gates, de pilda, sustine personal interesele Microsoft la Washington).

PRESIUNE: Presiunea se exercita de obicei pe doua paliere - unul interior (de pilda, lobbyistul Districtului Columbia recupera sistematic masinile parlamentarilor ridicate de municipalitate pentru parcare ilegala), celalalt exterior (organizarea campaniilor cetatenesti, unde elitele comunitatilor trimite mailuri, scrisori sau da telefoane parlamentarilor, eventual ies in strada).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ce fac ei de fapt
/cover-story/ce-fac-ei-de-fapt-1047598
1047598
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.