Cei trei tineri care concep ofertele pentru Orange, Vodafone şi Cosmote în România. Ei te-au determinat să alegi reţeaua în care eşti

Autor: Razvan Muresan Postat la 16 martie 2014 12485 afişări

V-aţi întrebat vreodată cine creează ofertele operatorilor telecom? Andreea Beleneş, Andreea Cramer şi Gabriel Ioniţă transformă zi de zi minute, SMS-uri şi megabiţi în oferte care îi conving pe români să plătească pentru ideile lor.

O plimbare de la Piaţa Unirii până la aeroportul Otopeni sau vizionarea unui calup de reclame la televizor arată în orice moment cât de aprigă este lupta pentru clienţi între operatorii telecom. Deşi numărul utilizatorilor activi ai serviciilor de telefonie mobilă a scăzut cu 0,5% în perioada iunie 2012 - iunie 2013, la 22,6 milioane, un calcul simplu arată că, în medie, fiecare român deţine cel puţin un telefon.

Conform ANCOM, numărul cartelelor preplătite s-a redus cu 1,3%, la 13,3 milioane, în timp ce abonamentele au cunoscut o scădere similară, la 6,3 milioane pe segmentul clienţilor persoane fizice, şi de 0,7%, la 3 milioane, în cazul firmelor. Dat fiind numărul ridicat de telefoane mobile, companiile cheltuie milioane de euro pentru a câştiga cotă de piaţă prin campanii publicitare şi oferte cât mai atractive: Smiley zâmbeşte la metrou pe afişele Cosmote, Ghiţă Ciobanul îi invită pe clienţii Vodafone să redescopere Jina şi „cea mai bună reţea", iar mascotele Orange, Millidge şi Doig, oferă mii de minute celor care aleg reţeaua portocalie.

În spatele acestor campanii stau trei oameni puţin cunoscuţi publicului larg, pe care Business Magazin i-a întrebat cum se concep ofertele unui operator de telecomunicaţii şi cât succes au campaniile concepute de cei trei jucători din piaţă, Orange, Vodafone şi Cosmote. Andreea Beleneş, Andreea Cramer şi Gabriel Ioniţă sunt toţi la fel de tineri şi se ocupă în fiecare zi de găsirea de noi ingrediente care să le aducă mai mulţi clienţi.

Istoria telecomului românesc este construită din istoria fiecărui operator, iar istoria fiecărui operator de telefonie se construieşte din ofertele memorabile pe care le-a lansat în piaţă. Un moment care merită consemnat în industrie este data de 2 martie 2006, când Cosmote lansa la doar câteva luni de la intrarea pe piaţa din România prima extraopţiune cu minute incluse pentru prepay. Mai exact, fiecare client primea 2.000 de minute lunar în reţea pentru 3 euro pe lună. Conducerea operatorului spunea la acea vreme că oferta se adresează în principal segmentului tânăr şi reprezintă o premieră pe piaţa românească: „Utilizatorii de telefonie mobilă au ocazia de a beneficia pentru prima oară în România de extra-op-ţiunea cu minute incluse pentru servicii cu cartelă preplatită".

Reacţiile nu au întârziat să apară. Forumurile s-au umplut de comentarii în doar câteva zile: „Deja mi-am scos banii pe cartelă cu vârf şi îndesat. 150 de minute, cât am vorbit până acum, înseamnă vreo 20 şi ceva de dolari. Vorbiţi, tovarăşi! Mă gândesc că se vor plictisi oamenii să vorbească atât la telefon!„. La 20 martie 2006, Connex lansa campania „Veştile circulă repede!", oferind un tarif de un cent pe minut la apelurile în reţea şi la mesajele din reţea şi tarif Connex-Connex către orice număr din ţară. Câteva zile mai târziu, Orange devenea singurul operator din România care oferea clienţilor săi tarife fixe indiferent de reţeaua aleasă atunci când călătoreau într-o ţară străină.

Comparând ştirile din urmă cu opt ani cu ce se întâmplă astăzi în telecom observăm cât de mult s-au schimbat regulile.

Concepte precum „nelimitat„ sau „all inclusive„ au început să apară câţiva ani mai târziu şi au devenit extrem de atrăgătoare. După cum veţi citi în paginile următoare, cei trei care concep ofertele ştiu foarte bine că astfel de cuvinte prind imediat şi ajung rapid în mintea potenţialilor clienţi. Asta deşi „nelimitat„ este doar un instrument de marketing eficient, pentru că necesarul din piaţă este însă mai mic. Conform datelor ANCOM, utilizatorul mediu de telefonie mobilă şi internet pe mobil consumă lunar 100 MB trafic de internet, trimite 60 de SMS-uri naţionale, din care 57 în reţeaua proprie şi trei în afara reţelei, şi vorbeşte în medie 202 minute în reţea, din care 201 către mobil şi unul către fix, precum şi 30 de minute în afara reţelei, din care 23 către mobil şi 7 către fix, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Veştile bune pentru clienţi continuă să apară. Operatorii telecom vor practica, de la 1 aprilie, tarife de interconectare mult reduse, de la 3,07 eurocenţi/minut la 0,96 eurocenţi/minut în cazul telefoniei mobile şi de la 0,67 la 0,14 eurocenţi/minut pentru telefonia fixă.

Potrivit Ziarului Financiar, cele mai mari trei grupuri de comunicaţii de pe piaţă, Orange, Vodafone şi Cosmote/Romtelecom, au înregistrat, toate, în trimestrul al patrulea din 2013, pentru prima oară de la debutul crizei financiare din 2008, creşteri ale veniturilor, însă încasările nominale sunt semnificativ mai mici decât în urmă cu şase ani. Cosmote este singura companie care a avut în trimestrul al patrulea din 2013 venituri mai mari decât în 2008, însă veniturile cumulate ale Romtele-com şi Cosmote din perioada menţionată (286 milioane de euro) sunt mai mici decât cele din aceeaşi perioadă a anului 2008 (322 milioane de euro). Cele două companii deţinute de grecii de la OTE şi germanii de la Deutsche Telekom sunt în plin proces de integrare.

Scăderea veniturilor înregistrată de operatorii de telecom din 2008 încoace a fost determinată atât de reducerea tarifelor de interconectare, cât şi de competiţie. Creşterea raportată de marii operatori de telecom în trimestrul 4, care va continua cel mai probabil şi în primul trimestru din acest an, va fi spulberată odată cu intrarea în vigoare de la 1 aprilie a unei noi reduceri de aproape 70% a tarifelor de interconectare, care va diminua cu circa 200 milioane de euro veniturile operatorilor de telefonie mobilă.


Citiţi aici povestea celor care crează ofertele pentru Orange, Vodafone şi Cosmote (acum Telekom).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
orange,
vodafone,
cosmote,
oferte,
tineri
/cover-story/cei-trei-tineri-care-concep-ofertele-pentru-orange-vodafone-si-cosmote-in-romania-ei-te-au-determinat-sa-alegi-reteaua-in-care-esti-12265568
12265568
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.