Primul ghid turistic din România dedicat călătorilor pe două roţi
Carpathian 2 Wheels Guide poate fi descris simplu: primul ghid turistic din România dedicat călătorilor pe două roţi. Povestea ghidului a început în iarna anului 2012, în urma unei discuţii purtate între Călin Nucuţă şi Sabin Potinteu, iniţiatorii proiectului, despre faptul că în România nu există hărţi cu trasee pentru motociclişti. Inspiraţia, spune Călin Nucuţă, a fost dată de drumurile, peisajele şi oamenii incredibili care îi întâlnea în călătoriile prin Munţii Apuseni.
„În societatea modernă locurile sălbatice sunt tot mai greu de găsit, dar unele regiuni din România încă mai ascund plaiuri unde tehnologia nu a acaparat totul. Munţii Apuseni sunt un astfel de loc, motiv pentru care se află în centrul atenţiei în cadrul primei ediţii a Carpathian 2 Wheels Guide“, povesteşte Călin Nucuţă, 27 de ani, absolvent al Facultăţii de Geografie din Cluj-Napoca. „Sabin este si el motociclist, un prieten vechi şi coautor al primei ediţii a ghidului.“
În Carpathian 2 Wheels Guide, traseele sunt împărţite atât după tipul de drumuri pe care le străbat, cât şi după durata de parcurgere a acestora. Primele 8 sunt în totalitate pe asfalt, 16 intră în clasa soft enduro, parcurgând şi drumuri neasfaltate, iar ultimele 3 au un grad de dificultate ridicat şi se încadrează în categoria adventure. Pentru fiecare dintre aceste categorii ghidul propune câte un traseu foarte lung. Fiecare a fost gândit sub forma unui tur complet al Munţilor Apuseni, cu o durată de parcurgere între 5 şi 9 zile. Toate detaliile despre trasee au fost culese personal şi centralizate în aşa fel încât ghidul să poată oferi informaţii legate de starea drumurilor, posibilităţi de cazare, obiectivele turistice ce merită o atenţie deosebită şi chiar legende ale localnicilor, notează site-ul oficial.
„Scopul proiectului este să realizam o serie de ghiduri turistice cu trasee pentru motociclişti pe tot teritoriul României. Ne dorim să promovăm turismul pe motociclete, în mod responsabil, în România. Momentan nu se ştie exact pe unde se poate merge cu motocicleta şi foarte mulţi ajung în rezervaţii sau arii protejate”, povesteşte Călin Nucuţă. „De asemenea sunt ratate obiective turistice foarte frumoase, pentru că nu sunt cunoscute. O serie de trasee moto spectaculoase, care merg doar pe drumurile publice, or să aducă un câştig tuturor. Comunităţile care sunt de-a lungul traseelor pot avea direct de câştigat de la fluxul de turişti care ajung în localităţile lor.” Proiectul a fost promovat pe formurile comunităţii moto şi pe reţelele sociale, în vreme ce un număr mare de motociclişti au aflat de ghid din recomandările prietenilor. Echipa a variat de-a lungul proiectului, dar nucleul a fost format din aproximativ 10 oameni, toţi pasionaţi de motociclete.
Nu îi place să vorbească de investiţii, spunând că „cel mai important este timpul investit în proiect, oamenii care i-am cunoscut şi experienţele câştigate. Drept urmare profitul a fost mai mare ca investiţia.“ Îşi doreşte, totuşi, ca acest ghid să atragă atenţia şi celor de peste hotare: „îmi doresc ca proiectul nostru să devină cunoscut pe plan internaţional şi să călătoresc cât mai mult în cadrul lui“.
În luna aprilie a acestui an se va lansa a doua ediţie, Touring în România, iar în 2017 a treia ediţie, România Off-Road; ambele ediţii vor fi lansate la nivel naţional. Un aspect important al noilor ediţii, spune Nucuţă, este că vor avea şi o aplicaţie mobilă.
Lui Călin Nucuţă îi plac, deloc surprinzător, călătoriile, fotografia de natură, meteorologia extremă şi cam toate activităţile care implică ieşitul în natură. Admiră oamenii care au avut curajul să iasă din zona de confort; un exemplu este Mihai Barbu, unul din motocicliştii români, care a ajuns în Mongolia şi autorul cărţii Vând kilometri. „Mihai este unul din fotografi care ne-au realizat pozele din prima ediţie a Carpathian 2 Wheels Guide.“ Pe cei mai tineri îi sfătuieşte să îşi găsească o pasiune şi să încerce să o ducă la un nivel superior. „La un moment dat o să poată deveni un job şi îl vor face cu plăcere”, spune el.
Înainte de lansare tot timpul său liber a fost alocat acestui proiect. „În rest, o zi - două pe săptămână, când suntem plecaţi prin ţară, să ne promovam proiectul la întruniri moto sau la cartarea de noi trasee. Aş vrea să realizăm un scurt film documentar despre turismul pe două roţi în România. Sper să putem face asta ca un proiect secundar anul acesta.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro