Femininul de la Romstal
Un vanzator bun ar putea vinde si vise, exact asa cum vinde orice alt produs. Primul lucru pe care trebuie sa il intuiasca la potentialii clienti este visul/produsul de care acestia au nevoie. Apoi, nu ii ramane de facut decat sa isi joace rolul, hotarat sa isi vrajeasca publicul. Intrebarea de pe buzele tuturor va fi, desigur, "cat costa un kilogram de vise"?
Oamenii au idei preconcepute. Este o realitate de care managerii din vanzari se lovesc foarte des. Sa fii femeie si sa vrei sa vinzi instalatii sanitare barbatilor poate parea o utopie. Oana Catargiu, director regional al Romstal, este femeia care i-a facut pe barbati sa cumpere produse ale companiei in valoare de zeci de milioane de euro (vanzari de 30 de milioane de euro in 2007, estimate la 40-50 de milioane de euro pentru 2008). Cum reuseste? "Incerc sa ii fac sa inteleaga ca stau de vorba cu reprezentantul Romstal, nu cu femeia Oana Catargiu. Iar eu nu sunt acolo pentru a-i invata pe ei ceva, ci pentru a incheia un parteneriat de tipul win-win." Asta nu inseamna insa ca nu a simtit ca este o femeie intr-o lume a barbatilor. Prima remarca rautacioasa, care i-a aratat practic cu ce va trebui sa se lupte in viitor, a venit din partea primului ei sef, cand a fost promovata. "Stii cat timp iti dau sa rezisti pe piata? Sase luni. Dupa sase luni inchideti." Iar Catargiu i-a replicat: "Nu ti se pare ciudat ca o firma ca Romstal, care are atatea magazine, sa aiba mai multa incredere in mine decat tine?".