Anul competitiei
Ciprian Stancu, TV Sales Manager la Pro TV, crede ca anul viitor va fi extrem de competitiv pentru piata de media din Romania, ca urmare a scaderii bugetelor de publicitate. Chiar si asa, TV-ul va fi unul dintre mediile cel mai putin afectate de aceste ajustari bugetare.
BUSINESS MAGAZIN: Cum vedeti evolutia pietei de publicitate in 2009, in conditiile in care o parte dintre multinationalele din Romania au anuntat deja ca unul dintre primele bugete diminuate anul viitor va fi cel de publicitate?
CIPRIAN STANCU: Chiar daca vom avea o crestere de piata mai redusa decat in ultimii trei ani, aceasta va exista cu siguranta. Vom avea o crestere cu doua cifre a pietei de advertising, iar TV-ul va creste cu un procent aproape de 15%.
BM: Care credeti ca vor fi mediile care vor avea cel mai mult de suferit in conditiile unei diminuari ale ratelor de crestere pe piata de publicitate? Cine vor fi, pe de alta parte, marii castigatori?
CS: In noul mediu, riscul cel mai mare dintre medii il are outdoor-ul, urmat de radio. Credem ca cel mai putin afectate medii vor fi TV-ul si internetul, care vor inregistra si cele mai semnificative rate de crestere comparativ cu celelalte medii.