Another BRIC in the wall
Viitorul multor companii tine de un numar de oameni si de studierea unor pagini de internet. Cine va intelege asta va fi in stare sa reziste nu numai schimbarilor ce vor aparea dupa integrarea Romaniei in UE, cat mai ales provocarilor globalizarii, un loc unde actioneaza nu cele 80.000 de pagini de reglementari europene, ci o singura lege, cea a junglei.
Viitorul multor companii tine de un numar de oameni si de studierea unor pagini de internet. Cine va intelege asta va fi in stare sa reziste nu numai schimbarilor ce vor aparea dupa integrarea Romaniei in UE, cat mai ales provocarilor globalizarii, un loc unde actioneaza nu cele 80.000 de pagini de reglementari europene, ci o singura lege, cea a junglei.
Pe primul loc se afla consumatorul (YOU, spun prietenii mei americani), dar nu consumatorul - leguma, care ia oricum ce i se ofera, fara sa puna intrebari si fara sa-si puna intrebari, ci consumatorul activ, care alege, analizeaza, influenteaza si, mai ales, comunica. Acest tip de consumator este indemnat sa creeze sloganuri pentru Delta Air Lines sau T-Mobile si influenteaza conceptia noilor produse ale celor de la Procter & Gamble sau Lego. Forumurile de discutii, expozitiile virtuale de fotografii, blogurile sunt atat uneltele folosite de consumatorul activ, cat si germenii din care va aparea urmatoarea forma a Internetului, urmatoarea etapa de dezvoltare a retelei mondiale - Web 3.0.
Mai important pentru actualul context din
Este o oportunitate imensa. Si o provocare, pentru ca economiile statelor industrializate vor fi, daca nu cumva sunt deja, supuse unor presiuni fantastice de eficientizare. In acelasi timp si asupra zonei BRIC (Brazilia,
Lecturi mai vechi imi ofera si exemple - exista destui producatori de textile europeni ce imbraca chinezi cu pretentii (si nu, nu sunt din zona Armani) sau altii ce ofera asiaticilor exotisme de genul "limonada frantuzeasca produsa in baza retetei minune a lui tanti Claire", in butelie de sticla, cu eticheta delicat desenata de mana si cu dop savant cu impletitura de sarma. Pretul rupe, dar cei 800 de milioane vor fi avand suficienti snobi.
Si sa nu uitam ca micii pot fi o mancare stranie: in ochii celor din BRIC suntem la fel de exotici pe cat ni se par acum ei noua.
Ca sa fac un joc de cuvinte mai mult sau mai putin ispirat, BRIC poate fi nu "another brick in the wall", ci chiar caramida de la fundatia prosperitatii viitoare. De aici si titlul acestui text, voit gresit.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro