STRATEGII: Mol continua incalzirea in lupta pentru podium
La sfarsitul saptamanii trecute, a fost soare la Budapesta. Atat de soare, incat Lasso Geszki, directorul de retail al grupului petrolier Mol, a vazut la sfarsitul adunarii generale a actionarilor ca peste patru ani reteaua din Romania, "cea mai buna piata in care grupul este prezent", trebuie dublata.
La sfarsitul saptamanii trecute, a fost soare la Budapesta. Atat de soare, incat Lasso Geszki, directorul de retail al grupului petrolier Mol, a vazut la sfarsitul adunarii generale a actionarilor ca peste patru ani reteaua din
In 2003, grupul Mol avea in
Practic, la sfarsitul anului 2008, Mol Romania ar avea 136 de statii si va incepe inca o etapa agresiva de dezvoltare, similara cu pasul facut la achizitia Shell, si va investi in aproape 100 de benzinarii, "chiar daca asta va costa cateva milioane de euro", dupa cum spune Geszki. Dezvoltarea in
O diferenta importanta fata de piete precum Slovacia, unde in 2006 cuvantul optimizare a insemnat inchiderea a 48 de statii. "In Slovacia, Mol a achizitionat Slovnaft (compania nationala - n.red.) si cu bune, si cu rele, iar ce nu a adus profit a fost inchis", explica Zsolt Szalay, directorul Mol in
Diferenta din ritmul de crestere se vede si in modul in care grupul a gandit strategia de extindere a retelelor: pentru piata ungara nu se anunta importante investitii in retea pentru urmatoarea perioada, iar Mol isi va indrepta un buget important de investitii in
Dublarea retelei pe piata locala va face ca, la sfarsitul lui 2010, Mol sa se apropie foarte mult de reteaua pe care o are momentan Lukoil.
Si operatorul rus pregateste investitii, insa tot pe termen lung, sperand ca dintr-un buget de 80 de milioane de euro sa dezvolte inca 100 de benzinarii in urmatorii cinci ani, pentru a ajunge la 400 de benzinarii.
De asemenea, Rompetrol vrea sa atinga la sfarsitul acestui an numarul de 250 de Parteneri Rompetrol, in paralel cu dezvoltarea retelei proprii, care are acum 102 statii, dar este in curs de extindere. Toate acestea ar insemna ca peste aproximativ trei ani, trei operatori se vor bate pentru aceeasi cota de piata in functie de numarul de benzinarii. Trei operatori din zona, dat fiind ca, o data cu iesirea Shell din
Dar cine va lua cei mai buni clienti? Mai precis, pe cei business, cu flote imense care consuma foarte mult si fara sa se uite la pret? Zsolt Szalay, spune ca strategia sa este ca, in paralel cu dezvoltarea retelei pe care o conduce, sa pastreze si actuala pondere pe care clientii business o au in portofoliu. "40% dintre clientii nostri sunt flote de companii, care merg prin orase, dar fac si multe drumuri in
"Cand «dieselizarea» a inceput cu cativa ani in urma in
Investitiile Mol, dar si cele prognozate de Lukoil si Rompetrol nu vor muta piata mai departe de 2.500 - 2.800 de benzinarii. Pana la cele 3.500 de care piata spune ca va fi nevoie in 2010 mai e ceva. Sau 2010 e prea devreme?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro