La 36 de ani conduce un magazin online care vinde mobilă de 1,5 mil. euro şi vrea să crească afacerea de 10 ori în doi ani

Postat la 04 noiembrie 2013 5292 afişări

Odată cu trecerea Real de la grupul Metro în portofoliul Auchan, Cristina Miu, fostul director de achiziţii responsabil pentru cinci ţări, a decis să preia dezvoltarea unui magazin online care vinde mobilier şi decoraţiuni.

La 36 de ani conduce un magazin online care vinde mobilă de 1,5 mil. euro şi vrea să crească afacerea de 10 ori în doi ani

DISCURSUL CRISTINEI MIU ESTE CURAT. Deşi a lucrat ani buni într-o multinaţională, unde şi-a şi format mare parte din carieră, jargonul corporatist nu se resimte în vocabularul său. Absolventă de ASE în anul 2000 şi de Drept în 2009, Cristina Miu s-a angajat la început într-o companie „mică„ de import-export, unde a fost mai întâi asistent şi apoi director de vânzări.

A trecut în barca grupului german Metro în 2007, mai exact în divizia de hipermarketuri Real, unde timp de şase ani a fost category manager în domeniul mobilierului şi al decoraţiunilor interioare - „asta înseamnă că analizam obiceiurile de consum din fiecare ţară şi stabileam ce sortimente de mobilier intră în magazine; am dezvoltat şi gama de produse marcă proprie în zona de textile pentru casă: Tip, Real Quality şi Villa Noblesse".

Ulterior, a fost strategic buyer pentru toate ţările europene în care e prezenţă reţeaua Real, mai puţin Germania – Turcia, Rusia, Polonia, Ucraina, România. „Plecam frecvent în India şi în China, unde Metro are birouri de achiziţii. Acolo te aştepta un om şi te ducea în mai multe fabrici şi stabileai un sortiment. Plecai cu o listă imensă în funcţie de ce voia să comande fiecare ţară, iar achiziţiile se făceau centralizat pentru a obţine un preţ cât mai bun."

CUMPĂRAREA CELOR 20 MAGAZINE REAL DE CĂTRE GRUPUL FRANCEZ AUCHAN, anunţată anul trecut şi finalizată în luna octombrie 2013, nu i-a priit managerului care a decis, la 35 de ani, să încerce altceva. „Ştiu că pare ciudat, dar am aplicat pentru slujbă pe un site de recrutări. Căutau un category manager, dar când am văzut despre ce e vorba, mi-am zis că merit mai mult decât atât. Era un alt nivel de business şi am considerat că după şapte ani de Metro puteam mai mult„, spune Cristina Miu despre începuturile sale la Homeycomb.ro.

După câteva zile a fost chemată la un alt interviu, unde fişa postului se schimbase şi i s-a oferit poziţia de CEO al magazinului online. Afacerea Homeycomb.ro este deţinută de un grup de investitori olandezi şi a fost concepută ca un club privat: comunitatea membrilor înregistraţi pe site primeşte zilnic un newsletter prin care află despre campaniile şi produsele care beneficiază de oferte. În fiecare zi, câte un articol are un preţ redus faţă de preţul din magazinele tradiţionale. Folosirea site-ului necesită crearea unui cont, pentru că anumiţi furnizori nu doresc să dezavantajeze retailerii tradiţionali, astfel că preţurile reduse sunt vizibile doar pentru membrii existenţi.

„Este o provocare pentru că este un proiect la început, creştem de la zi la zi, iar pentru mine, venită dintr-o corporaţie unde existau proceduri pentru orice, aici trebuie să creez eu procedurile. În plus eu veneam dintr-un mediu offline şi acum am trecut în online.„ Mărturiseşte că a pornit cu o reţinere, dat fiind că mobilierul şi decoraţiunile pentru casă nu se pretau, în opinia ei, pentru un alt tip de vânzare decât cea fizică, însă astăzi spune că doar segmentul online le mai permite comercianţilor să raporteze creşteri de la o lună la alta, lucru evident dacă ne uităm la nivelul de dezvoltare a comerţului electronic – „noi creştem cu 30-40% de la lună la lună„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/la-36-de-ani-conduce-un-magazin-online-care-vinde-mobila-de-1-5-mil-euro-si-vrea-sa-creasca-afacerea-de-10-ori-in-doi-ani-11620366
11620366
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.