Cecilia Tudor, managing director Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie: „Schimbările se vor întâmpla mai rapid, mai intens şi e nevoie de companii de generaţie nouă”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 29 aprilie 2024 91 afişări

Cecilia Tudor, managing director Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie: „Schimbările se vor întâmpla mai rapid, mai intens şi e nevoie de companii de generaţie nouă”

...spune Cecilia Tudor, una dintre cele mai puternice femei de pe piaţa auto locală.

Ea are o experienţă de peste 20 ani în Renault Group România, în comerţ, marketing şi comunicare pentru mărcile Dacia şi Renault. A condus, pe rând, departamentele de distribuţie comercială, vânzări reţea Renault, vânzări vehicule electrice - vehicule de ocazie - vehicule utilitare. În 2017, a preluat rolul de director al direcţiei vânzări speciale a Renault Commercial Roumanie, iar în martie 2020 a fost numită în funcţia de director comunicare & CSR Renault Group România. În februarie 2021, a preluat funcţia actuală, prin care coordonează activitatea pentru marca Renault la nivelul clusterului SEE. În 2022, Renault Commercial Roumanie a avut o cifră de afaceri de 4,75 miliarde de lei şi un profit net de 41,6 milioane de lei. Cecilia Tudor este absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi are studii postuniversitare, în cadrul Institutului Universitar Profesional din Clermont Ferrand (Franţa), unde a obţinut o diplomă în comerţ şi management, şi a urmat un program de management executiv la ESCP Business School Europe.

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională?

Ştiam că  îmi doresc o profesie care să îmi ofere oportunităţi de interacţiune cu oamenii. În perioada preuniversitară, aveam două gânduri: fie să devin medic, fie să lucrez în vânzări, două domenii diferite, dar ambele îmi ofereau şansa de a lucra, zilnic, cu oameni. La momentul acela, m-am simţit mai aproape de zona comercială şi am ales direcţia aceasta, urmând o facultate cu profil economic. La puţin timp după, am intrat în Renault pe zona de marketing, unde pot spune că am găsit mediul ideal pentru un tânăr absolvent – eram la una dintre primele companii multinaţionale din ţară, aveam şansa de a urma cursuri şi traininguri, eram expusă know-how-ului internaţional şi diferitelor contexte, departamente, situaţii – pentru mine, Renault a fost o adevărată şcoală, într-un moment decisiv pentru dezvoltarea mea. O spun eu, dar o spun şi mulţi alţi colegi de generaţie. Iar poziţia pe care o am astăzi în cadrul companiei atestă cel mai bine atât alegerea făcută acum 20 de ani, dar şi acest mediu propice dezvoltării. 


Cecilia Tudor,

managing director Renault South Eastern Europe

Renault Commercial Roumanie

Cifră de afaceri (2022)*: 4,75 mld. lei

Profit net (2022): 41,6 mil. lei

Număr de angajaţi: 149

* Renault Commercial Roumanie


2. Realitatea a coincis cu gândurile de atunci?

În calitate de tânăr economist la începutul anilor 2000 şi aflându-mă într-una dintre primele multinaţionale de la noi, am sperat că alegerea făcută îmi va oferi mai multe şanse, voi avea parte de experienţe pe care nu le-aş fi putut avea într-o companie mai mică, în acea perioadă. Sunt de părere că aşteptările mele au coincis într-o proporţie mare cu ceea ce Renault îmi oferea, dar poate într-un ritm mai puţin accelerat faţă de ceea ce îmi imaginam eu, văzând reformele şi infuzia de capital străin prin care trecea România la acel moment. Am avut şansa să trec prin marketing, vânzări, after-sales, comunicare, departamente care mi-au permis să îmi formez o perspectivă largă şi informată asupra industriei, oferindu-mi baza necesară pentru a lua decizii asumate. Traseul s-a dovedit a se mula foarte bine atât pe nevoile mele de creştere profesională, cât şi pe dorinţa de a fi mereu în contact cu oamenii, mai ales că activăm într-o industrie unde schimbările sunt nu numai constante, dar şi majore, atât din punct de vedere tehnologic şi legislativ, dar mai ales societal – preferinţele oamenilor se schimbă în ritm alert, iar noi trebuie să acţionăm agil, să înţelegem şi să oferim soluţii care aduc valoare adăugată.

3. La ce schimbări vă aşteptaţi pentru următorii 20 de ani?

Renault a făcut deja o repoziţionare strategică majoră, devenind un brand de tehnologie, de servicii şi energie curată, punând bazele planului său ambiţios de a deveni, în Europa, marcă auto pur electrică, din 2030. Având în vedere industria, reglementările, nevoia de mobilitate durabilă, imprevizibilul – a se vedea pandemia, dar şi dorinţa oamenilor de a avea vehicule cât mai inteligente, conectate şi performante care ţin pasul cu societatea, nu cred că putem să mai vorbim de perioade de timp aşa mari, ci ar trebui să gândim în etape mai scurte, deoarece schimbările se vor întâmpla mai rapid, mai intens şi e nevoie de companii de generaţie nouă, care au făcut deja un shift în ceea ce priveşte abordarea viitorului şi a mobilităţii. Şi aici pot să dau câteva exemple din demersurile pe care Renault le face în ultimul timp: dezvoltarea constantă de tehnologii pentru siguranţă şi confort, reinventarea condusului conectat prin Google integrat ce oferă funcţii intuitive şi inteligente ce apropie vehiculul de un smartphone, adoptarea de procese de producţie responsabile şi circulare, democratizarea vehiculelor electrice.   


BUSINESS Magazin a lansat de curând anuarul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2024. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Cecilia Tudor, managing director Renault South Eastern Europe, Renault Commercial Roumanie, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.