Gustul profitului la fabrica de ciocolata

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 ianuarie 2011 546 afişări

Producatorul marcii Primola si-a crescut vanzarile anul trecut pana la 25 de milioane de euro, desi cosurile de cumparaturi au fost mai sarace. In conditiile in care producatorii alimentari sunt pesimisti sau rezervati, reprezentantii Supreme Group dezvaluie ingredientele secrete ale cresterii afacerii.

In partea sudica a Capitalei, pe bulevardul Metalurgiei, mirosul dulce al ciocolatei este un indiciu clar despre produsele care sunt incarcate in camioanele din curtea fabricii. Portile se deschid pentru cine doreste sa afle care este rolul unui detector de metale in fabrica de ciocolata sau alte secrete de preparare. De la jumatatea lui noiembrie pana in preajma sarbatorilor de iarna, oricine putea sa-si programeze pe site-ul firmei un tur de fabrica si sa afle ca drumul parcurs de ingrediente pe linia de productie pana la capatul unde ciocolata este ambalata in cutii are cinci kilometri. Sau ca timpul de preparare pentru cea mai simpla reteta de ciocolata este de opt ore, iar pentru cea mai sofisticata - cum e cazul marcii Anidor - dureaza de trei ori mai mult.

Maestrul de ceremonii, ghidul de la turul din fabrica, poarta joben si frac maronii. Arata exact ca un personaj din filmul "Charlie si fabrica de ciocolata", care dezvaluie secretele lui Willy Wonka. Dincolo de costum, ghidul era insa incarcat cu informatii despre secretele companiei, care ocupa locul doi pe piata tabletelor de ciocolata, conform lui Cristian Stanciu, directorul de marketing al Supreme Group.

Compania si-a vazut, anul trecut, produsele parasind rafturile intr-un ritm similar cu cel din 2009 si a inregistrat vanzari cu aproape 10% mai mari, ajungand la aproape 25 de milioane de euro. Rezultatele sunt cu atat mai bune cu cat la nivelul intregii piete de bunuri de larg consum (FMCG) valoarea vanzarilor a scazut anul trecut cu circa 10%, conform estimarilor companiei de cercetare de piata MEMRB. Astfel, vanzarile de FMCG au ajuns anul trecut la circa 20 de miliarde de euro. Desi au fost categorii de produse care au castigat teren, cum e cazul iaurtului, ciocolata nu se numara printre ele. Piata ciocolatei, cu o valoare anuala estimata la 200 de milioane de euro, a inregistrat, conform reprezentantilor Supreme, un regres de 10% anul trecut, dupa ce in 2009 piata scazuse cu 8%. "Nu ne asteptam ca 2011 sa fie mult mai rau", spune directorul de marketing al grupului Supreme. Cum a bifat firma plusuri, in aceste conditii?

"Evolutia se datoreaza faptului ca am lansat in jur de 20 de noi produse si am crescut activitatile de export", spune Stanciu. Compania, care are in portofoliu peste 100 de produse, intre care se numara Primola, Anidor, Primoline si biscuitii Ulpio, a intrat recent pe segmentul napolitanelor. "Nu producem noi napolitanele, ci le glazuram cu ciocolata si le ambalam", spune Stanciu. Firma exporta in 12 tari, iar pe lista de planuri ferme se afla intarirea marcilor la nivel regional. Cu alte cuvinte, cu ciocolata Primola si Anidor produsa in Bucuresti, Supreme Group vrea sa scoata bani din buzunarele vecinilor. "Avem activitati foarte clare pe piata bulgareasca, unde am incheiat un parteneriat cu un distribuitor si am investit si in marketing pentru a sustine marcile", spune reprezentantul producatorului.

Pentru ca Romania a avut in 2010 un an mai greu decat multe din tarile europene, reorientarea catre export s-a dovedit in mai multe cazuri un veritabil as din maneca producatorilor. Nu demult, Scandia, cel mai mare producator de conserve de pe piata romaneasca, a anuntat ca are ca tinta transformarea marcilor sale in unele regionale, care sa acopere mai multe tari. "Multi producatori au mizat pe cresterea exporturilor din Romania catre Europa, Rusia sau alte destinatii", explica Bogdan Belciu, partener in cadrul companiei Pricewaterhouse Coopers. Totusi, puncteaza Belciu, impactul exporturilor in termeni relativi a fost destul de ponderat in multe cazuri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fmcg,
productie,
ciocolata,
Primola,
Supreme Group
/analize/industrie/gustul-profitului-la-fabrica-de-ciocolata-7871115
7871115
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.