Salonul Auto de la Frankfurt, locul unde industria auto prinde viaţă
Salonul Auto de la Frankfurt a fost locul unde lumea auto s-a îmbogăţit cu peste 80 de premiere mondiale şi europene. Trendul prezent la salon a fost viitorul conectat şi automatizat al automobilului, care deja a devenit realitate.
Automobilul prezentat la Frankfurt nu mai este o simplă maşină, ci un vehicul care comunică cu infrastructura şi cu celelalte vehicule din jur, previne şoferul şi evită producerea de accidente. Pe lângă acest lucru, maşina emite tot mai puţin dioxid de carbon sau chiar deloc şi va putea fi capabilă să-şi găsească singură un loc de parcare.
Tehnologia a dominat cea de-a 66-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt, unde sunt prezente aproape 220 de premiere mondiale şi peste 1.100 de expozanţi.
Potrivit lui Matthias Wissmann, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA), trendul prezent la salon este viitorul conectat şi automatizat al automobilului, care deja poate fi atins. "Astăzi un sfert din toate autoturismele noi dispun de conexiune la Internet, iar în doi ani procentul va urca la 80%. Digitalizarea progresează prin salturi mari. Numai industria auto germană va investi între 16 şi 18 mld. euro în următorii trei-patru ani în cercetarea şi dezvoltarea de maşini conectate şi automatizate”, a spus Matthias Wissmann.
Salonul auto de la Frankfurt din acest an arată că automobilele şi telefoanele inteligente fuzionează într-o singură unitate, iar maşina devine o platformă mobilă de comunicare.
La mai puţin de 12 ore de la deschiderea oficială a Salonului Auto de la Frankfurt, cel mai important eveniment al industriei auto mondiale din acest an, Grupul Volkswagen, în frunte cu Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie, a prezentat principalele noutăţi ale concernului german. Executivul german a vorbit în premieră despre interconectarea maşinilor cu infrastructura, despre viitoarele maşini autonome ale companiei care se vor putea parca singure şi tot singure îşi vor căuta loc de parcare, despre încărcarea acumulatorului prin inducţie (parcând deasupra încărcătorului wireless).
"Industria auto se schimbă în permanenţă şi ce uimea ieri nu mai uimeşte astăzi. Clienţii nu mai sunt acum convinşi să cumpere maşini cu specificaţii precum cai-putere sau cuplu motor, ci cu tehnologie. Până la sfârşitul acestui deceniu vom lansa în cadrul grupului 20 de noi modele electrice şi hibride de tip plug-in. Tot până la sfârşitul deceniului fiecare maşină va fi un smartphone”, a declarat în cadrul evenimentului Martin Winterkorn.
Frankfurt este considerat "salonul de casă” al constructorilor germani şi a reprezentat în acest an oportunitatea celor de la VW de a prezenta noua strategie de "electrificare” a gamei tuturor modelelor mărcilor sale. Cu toate acestea, grupul Renault a ales special Frankfurt pentru a lansa noua generaţie a Megane, modelul compact al gamei alături de modelele Dacia Logan, Logan MCV şi Sandero cu noua cutie robotizată. "Salonul Auto de la Frankfurt nu vine cu nimic nou, nimic revoluţionar în comparaţie cu ce ştiam până în acest moment, însă industria auto evoluează. Ritmul accelerat din industria IT&C schimbă şi modul cum noi lucrăm deoarece clienţii doresc cele mai noi tehnologii pe maşinile lor şi implicit şi ritmul de introducere a unor noutăţi va fi mai rapid în viitor”, a spus Jean Christophe Kugler, senior vice-president al grupului Renault şi preşedinte al consiliului de administraţie al regiunii euroasiatice a Renault.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro