Tehnologie nouă, dar cu influenţe din trecut. Care este noua strategie veche cu care producătorii auto vor să îşi atraga clienţii
În anii ‘60 şi ‘70 automobilul era un „statement” chiar şi pentru clasa de mijloc. Conta foarte mult fiecare element cromat de pe grila radiatorului şi fiecare ceas nou de bord din interior. Anii 2000 au dus însă la o standardizare, unde mai toate maşinile unei mărci semănau foarte mult. Acum constructorii vor să revină nu doar la denumiri consacrate, ci şi la strategii care le-au adus creşteri în trecut.
„Hero name plate” este o nouă strategie pe care americanii de la Ford vor să o perfecţioneze în următorii ani. A fost implementată cu Mustang Mach-E, crossoverul electric cu imagine inspirată din Mustangul clasic. A mers mai departe şi a urmat Puma „de Craiova” – iniţial un coupe sportiv de clasă mică la finalul anilor ʼ90, acum un crossover mic, tot de clasă mică, dar cu aceeaşi idee de sportivitate şi polivalenţă. Bronco de asemenea a revenit. Un model iconic în Statele Unite, un off-roader care rivalizează cu Jeep Wrangler. Acum a venit timpul ca Explorer să ia o nouă formă în Europa. În timp ce în Statele Unite Explorer va continua să fie un SUV mare la cea de-a şaptea generaţie, în Europa Explorer este acum un crossover electric. „Hero name plate – acestea sunt maşinile cu o poveste în spate şi oferă clienţilor o anumită experienţă. Am făcut asta cu Bronco, cu Mustang Mach-E”, a spus Amko Leenarts, director design la Ford Europa.
Ford a mers mai departe cu parteneriatul cu Volkswagen, iar prima maşină electrică europeană ce va fi produsă în uzina modernizată de la Köln utilizează platforma MEB a celor de la VW. „Pentru Explorer am utilizat platforma lui ID.4, pe care am scurtat-o. Aceasta are 4,46 metri lungime, faţă de ID.4 care are 10 cm mai mult. Are o platformă foarte capabilă şi vine cu multe dotări din standard”, a spus Amko Leenarts.
„Hero name plate – acestea sunt maşinile cu o poveste în spate şi oferă clienţilor o anumită experienţă. Am făcut asta cu Bronco, cu Mustang Mach-E.“ - Amko Leenarts, Director Design, Ford Europa
El explică faptul că strategia sa în materie de proiectare s-a schimbat radical. Dacă în 2018 toate modelele Ford aveau o parte frontală asemănătoare, urmând aceeaşi linie de design, acum caută să diferenţieze cât mai mult modelele. „Acum toţi constructorii vor ca maşinile lor să arate diferit. În 2018 nu era aşa, spre exemplu, însă Ford acum urmăreşte ca fiecare automobil al său să aibă propria identitate. La început era cumva o strategie începută de germani – făceai o faţă, pe care o utilizai, modificată, la mai multe modele. Acum clientul doreşte mai mult, doreşte o poveste pe care doar Ford o poate livra. Atunci când vorbim de brand pentru un produs, ca un ADN, te poate limita. Maşini precum S-Max, Galaxy sau C-Max nu erau făcute pentru acele grile, spre exemplu, însă am fost nevoiţi să le facem aşa. Avem mai multă libertate acum iar fiecare maşină este «eroul». Căpitanul America diferă de Superman. Acum avem mult mai multă libertate când vine vorba de design”, a spus directorul de design.
Miza americanilor este de a recuceri piaţa. În 2009 americanii vindeau în Europa peste 1 milion de maşini anual. După 2020 vânzările au scăzut treptat sub pragul de 600.000, iar nume importante precum Fiesta sau Mondeo au dispărut din gamă, iar următorul este Focus. Pe de altă parte, americanii au anunţat un plan de lansa noi electrice, atât pe platformă de la Volkswagen, cât şi pe platformă proprie. VW este considerat în această ecuaţie un alt furnizor de componente, precum Bosch sau Continental, în condiţiile în care Ford preia platforma, dar o optimizează în funcţie de cerinţele proprii.
„Vorbim acum de cucerirea pieţei, mai mult decât de retenţie. Mach-E a reprezentat 70-80% clienţi noi pentru marcă. Cu Explorer ne aşteptăm la 60% rată de clienţi noi. Sunt clienţi noi care vin spre Ford, dar şi clienţi vechi – cei care au avut sau au Kuga hibrid sau plug-in, Puma. Ce este important pentru clienţi acum este de a avea o gamă din care să aleagă”, a explicat Peter Zillig, director marketing la Ford Europa.
Noul Explorer este primul vehicul de pasageri EV de la Ford dezvoltat şi construit în Europa, oferind până la 602 km autonomie la o singură încărcare. Încărcarea de la 10-80% durează aproximativ 26 de minute utilizând încărcarea rapidă DC de până la 185 kW pentru modelul AWD.
Santiago Sainz, director product marketing pentru Ford Europa, a explicat faptul că Kuga PHEV a fost cel mai bine vândut hibrid plug-in şi în 2023 şi 80% dintre clienţii de PHEV fie merg către un alt hibrid plug-in, fie către un electric, nu înapoi. Mai mult, cum piaţa europeană este împărţită 50/50 între flote şi retail, pentru a avea succes, trebuie să ai succes şi la clienţi individuali, care apelează la leasing, dar şi la flote. De aceea am mizat pe studii legate de valori reziduale. „Am vrut să oferim clienţilor o maşină frumoasă. Am analizat ce vor clienţii şi de acum doi ani am realizat o analiză alături de două companii, despre creşterea valorii reziduale. Am analizat ce putem face în plus pentru a creşte valoarea reziduală. La finalul zilei cel mai mult contează este rata la leasing, iar valoarea ratei depinde şi de valoarea reziduală. Am crescut numărul ehipamentelor din standard tocmai pentru a reduce devalorizarea maşinii – am venit cu scaune electrice şi masaj în scaune, navigaţie conectată pe viaţă, fără vreun abonament suplimentar, jante din aliaj, pentru mai multă valoare”, a spus Santiago Sainz. Dar de ce lansează Ford maşini electrice într-un an în care vânzările acestora încetinesc? Americanii merg mai departe cu planul de a electrifica flota europeană până în 2030.
„Ce am văzut la început, acum 3-4 ani, era o cerere peste medie pentru maşini electrice, iar momentan situaţia revine cumva la normal, dar volumele tot sunt peste estimările noastre. Următorul val de electrice, din care face parte şi Explorer, este unul conectat. În Europa, din nord, din Norvegia, avem 80-90% grad de adopţie până în sud, unde lucrurile mai pot fi îmbunătăţite. Dar avem şi un val nou de electrice. Doar anul acesta vom avea
80 de noi modele electrice în Europa. Vedem şi multe maşini dinspre China, iar piaţa devine una tot mai competitivă”, a spus Peter Zillig.
De ce Explorer pentru noul electric?
„Explorer nu vine neapărat ca hero name plate, ci vine cu semnificaţia denumirii – este un explorator, înseamnă că este curios, aventurier, este gata de un nou capitol. Ne ajută să spunem povestea şi doar noi putem veni cu un Explorer”, a spus Amko Leenarts, director design, Ford Europa. Proiectat în Europa şi asamblat la noul Centru de Vehicule Electrice Ford din Köln, Germania, unde producţia de volum este acum în desfăşurare, noul Explorer complet electric este un alt pas în călătoria Ford spre o nouă generaţie de vehicule electrice de pasageri în regiune.
Noul Explorer complet electric este primul dintr-un val de vehicule electrice inovatoare de la Ford şi deschide calea către o reinventare completă a brandului Ford în Europa. Combinând ingineria germană cu stilul american, SUV-ul de dimensiuni medii are cinci locuri pe două rânduri şi este complet echipat pentru a duce familiile în aventuri cu o experienţă digitală remarcabilă şi cu dinamica de conducere adaptată clienţilor europeni.
Un al doilea vehicul electric, un nou crossover sport, va fi dezvăluit în curând cu producţie în Köln care începe în acest an, urmat de o versiune complet electrică a micuţului crossover Puma mai târziu în 2024. „Explorer deschide calea pentru o nouă şi interesantă generaţie de vehicule electrice Ford. Inspirat din moştenirea noastră americană, dar proiectat şi construit pentru clienţii noştri europeni, este echipat pentru a face faţă de la condusul zilnic până la mari aventuri”, a declarat Marin Gjaja, chief operating officer, Ford Model e.
Noul Explorer a intrat deja în cărţile de recorduri în mâinile lui Lexie Alford, care a devenit prima persoană care a ocolit globul într-un vehicul electric. Traversând şase continente, 27 de ţări şi acoperind peste 30.000 de kilometri doar electric.
„La finalul zilei cel mai mult contează este rata la leasing, iar valoarea ratei depinde şi de valoarea reziduală. Am crescut numărul ehipamentelor din standard tocmai pentru a reduce devalorizarea maşinii – am venit cu scaune electrice şi masaj în scaune, navigaţie conectată pe viaţă, fără vreun abonament suplimentar, jante din aliaj, pentru mai multă valoare.” - Santiago Sainz, director product marketing pentru Ford Europa
Pentru orice aventură
Noul Explorer complet electric este primul vehicul de pasageri EV de la Ford dezvoltat şi construit în Europa, oferind specificaţii superioare standard care includ lanţuri de propulsie electrice pentru emisii zero de evacuare în timpul conducerii – şi până la 602 km autonomie la o singură încărcare.
Explorer este introdus cu opţiunea cu un singur motor şi cu tracţiune pe roţile din spate (RWD) sau două motoare şi cu tracţiune integrală (AWD). Ambele folosesc o baterie NMC (nichel-mangan-cobalt), aleasă pentru densitatea sa energetică, putere şi performanţă în climatele europene de la Scandinavia la Mediterană. Încărcarea de la 10 la 80% durează aproximativ 26 de minute utilizând încărcarea rapidă DC de până la 185 kW pentru modelul AWD. Explorer poate accelera mai rapid decât un Ford Performance Focus ST, cu 340 CP, atingând 100 km/h în 5,3 secunde pentru modelul AWD. Explorer AWD poate, de asemenea, tracta până la 1.200 kg. Şi toate acestea sunt realizate folosind propulsie electrică fără întreruperi.
„Explorer dovedeşte că eficienţa şi rafinamentul lanţurilor de propulsie complet electrice nu vin în detrimentul plăcerii de a conduce”, a declarat Geert van Noyen, Vehicle Dynamics, Ford in Europe. „Acceleraţia de tip maşină sport şi agilitatea caracteristică Ford într-un pachet atât de capabil şi flexibil oferă clienţilor libertatea de a face propriile lor aventuri.”
Noul Explorer complet electric este primul vehicul asamblat la Centrul de Vehicule Electrice din Köln al Ford după o investiţie de 2 miliarde de dolari, care a transformat această fabrică.
Echipat cu inteligenţă artificială de ultimă generaţie şi o simfonie de sute de roboţi coregrafiaţi într-un mod extrem de precis, Centrul de Vehicule Electrice din Köln este susţinut de maşini care învaţă singure şi peste 600 de noi roboţi care execută sarcini de sudare, tăiere, curăţare, vopsire şi fuziune.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro