A renunţat la şefia unuia dintre hotelurile de top din Bucureşti şi a preluat un business de la zero
La sfârşitul anului trecut, Sonia Năstase, fostul director general al Howard Johnson, a anunţat că pleacă din industria ospitalităţii după o carieră de 17 ani în domeniu. Cum a convins-o NestlÉ?
"Industria ospitalităţii m-a format şi o iubesc. Am acceptat însă să încerc şi altceva, o industrie diferită, dar nu atât de diferită pentru mine pe cât ar părea“, începe să povestească Sonia Năstase cum a decurs tranziţia sa de la conducerea hotelului de 4 stele Howard Johnson la cârma unui business care abia îşi începe ascensiunea pe piaţa locală.
Sonia Năstase este unul dintre seniorii pieţei hoteliere: şi-a început cariera la mijlocul anilor '90, în cadrul World Trade Center Bucureşti, a lucrat apoi în vânzări la Athénée Palace Hilton, a coordonat deschiderea Howard Johnson de la conducerea departamentului de marketing şi vânzări, a plecat în consultanţă şi s-a întors la hotelul din Piaţa Romană patru ani mai târziu, în poziţia de director general.
Numirea sa în 2009 la conducerea Howard Johnson i-a adus şi un supratitlu, care o urmăreşte de atunci: „prima femeie venită la conducerea unui hotel de cinci stele din Bucureşti“. În timpul mandatului ei, hotelul a trecut prin criză, a fost subclasificat pentru a putea acomoda diverse evenimente ale industriei farma (care nu merg la hoteluri de cinci stele, deoarece aşa zice codul ARPIM), dar a avut rezultate despre care Sonia Năstase spune acum că au fost „vizibile prin creşterea acestui segment de business“.
În 2014, când a plecat din industria ospitalităţii, precedentul creat prin numirea unei femei la cârma unui hotel cu miză mare a rămas încă unic. Punând cap la cap Howard Johnson, Athénée Palace Hilton, Trend Hositality şi World Trade Center, Sonia Năstase a acumulat o experienţă de peste 17 ani în industria ospitalităţii. Cum de a schimbat industria?
„Ultimul meu proiect în cadrul hotelului a fost negocierea cu Sheraton, care a durat doi ani şi ju-mătate“, povesteşte Sonia Năstase, care a lucrat în cadrul fostului hotel Dorobanţi încă de la re-deschiderea acestuia. „În 2014, se împlineau 10 ani de la redeschiderea hotelului. 10 ani este vârsta la care regândeşti un hotel.
Date fiind condiţiile actuale de piaţă, a trebuit să regândim înseşi aşezarea în piaţă şi brandul, deoarece vorbim despre o nouă lume: în 2004, când am lansat Howard Johnson, hotelul reprezenta o noutate, iar brandul, atâta timp cât era străin, atrăgea grad de ocupare fără probleme. Era cu totul alt context. Acum, după ce s-au deschis atât de multe hoteluri în Bucureşti şi după ce comportamentul consumatorilor s-a schimbat, bătălia a ajuns să se dea pe brand, pe sistemele de rezervări cele mai puternice, pe lanţurile hoteliere cu cele mai multe carduri de fidelitate emise“, explică Sonia Năstase decizia acţionarilor de a schimba numele hotelului, despre care nu s-a făcut încă public dacă va re-veni la 5 stele sau va rămâne la 4.
Contractul de franciză semnat în ianuarie 2015 de Starwood & Resorts, proprietarul brandului Sheraton, şi Grand Plaza Hotel, proprietarul fostului hotel Howard Johnson, a dat startul procesului de conversie a celor 270 de camere existente în cadrul Grand Plaza Bucureşti către un nou hotel Sheraton.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro