Cele mai tari masini eco de la Frankfurt (GALERIE FOTO)

Postat la 19 septembrie 2009 73 afişări

Numarul de masini noi anuntate de producatorii auto nu a fost afectat aproape deloc de caderea dramatica a vanzarilor. Sa stie oare producatorii ceva ce alte industrii de consum nu au aflat inca?

"Nu exista design de criza", spunea Stefan Lamm, designerul-sef de la Ford la Salonul de la Geneva din primavara acestui an. "Criza a accelerat dezvoltarea de noi tehnologii", a completat Ludwig Wilisch, inginerul-sef de la BMW la salonul de Frankfurt aflat in plina desfasurare.

Cu toate acestea dezvoltarea de noi modele ii preseaza de producatori sa adopte tot mai multe solutii low-cost. Cum ar fi interiorul noului Saab 9-5, care este mai mult sau mai putin preluat de la Opel Insignia, la fel si calitatea materialelor. Aceeasi "ideologie" fusese vazuta in trecut la Jaguar - modelul X-Type, de clasa medie, avea foarte multe elemente preluate de la un Ford Mondeo.

Dar sa revenim la Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai important eveniment din industria auto europeana din acest an, care are loc imediat dupa ce programul "Rabla" din Germania, prin care s-au vandut 2 milioane de masini, a luat sfarsit, dar si in contextul in care in alte tari astfel de programe se lanseaza sau continua.

Potrivit organizatorilor, la editia din acest an sunt asteptati 750.000 de vizitatori, fata de 900.000 in 2007. In plus, datorita scaderilor din Europa de Est, si numarul jurnalistilor din aceasta parte a Europei a fost semnificativ diminuat in comparatie cu Salonul de la Paris din toamna anului trecut si chiar fata de Geneva din primavara.

Daca la editia anterioara a Salonului, unde Ford a semnat contractul cu statul roman pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni in cadrul Automobile Craiova, in timp ce Dacia lansa versiunea diesel a modelului Logan, anul acesta "importanta" Salonului pentru Romania este mult mai mica.

Probabil printre cele mai importante premiere pentru Romania au fost lansarile noului Renault Fluence, care inlocuieste versiunea sedan a Megane, cel de-al doilea cel mai bine vandut model al constructorului francez de pe piata locala, dar si Ford C-Max, un model care prefigureaza viitoarea generatie a Focus, cel mai bine vandut Ford de pe piata romaneasca.

In ciuda zvonurilor de pe piata auto locala, Dacia nu a venit la Frankfurt cu SUV-ul low-cost pe care il asteapta o intreaga industrie. Cel mai probabil primul SUV Dacia va fi prezentat in primavara, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde in acest an a fost prezentat Sandero Stepway, primul sau crossover (model la limita dintre doua segmente clasice).

Editia de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt este fara indoiala cea mai "verde" de pana acum. Trendul masinilor ecologice, demarat in toamna anului 2006 la Paris, este acum mai puternic ca niciodata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/cele-mai-tari-masini-eco-de-la-frankfurt-galerie-foto-4911256
4911256
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.