De la Lindbergh la Travolta
De la IWC Si pana la Omega, orologerii din intreaga lume au o lunga traditie in ceea ce priveste marile momente ale istoriei aviatiei, si fie ca au reeditat vechi succese, fie au lansat noi modele de ceasuri, toate sunt legate de eroii de ieri si de azi ai aerului.
De la IWC Si pana la Omega, orologerii din intreaga lume au o lunga traditie in ceea ce priveste marile momente ale istoriei aviatiei, si fie ca au reeditat vechi succese, fie au lansat noi modele de ceasuri, toate sunt legate de eroii de ieri si de azi ai aerului.
John Malkovich si-a pastrat acelasi semi-zambet ironic si superior care l-a facut faimos si care, desi nu e tocmai un Adonis, i-a ingaduit sa fie foarte credibil in rolul seducatorului de profesie Valmont din "Legaturi primejdioase". Numai ca de data asta nu cauta sa farmece vreo tanara fara aparare, ci zdrobeste cu ironie doi piloti moderni, nedemni se pare de acest nume, pentru ca sunt doar roboti, care se bazeaza exclusiv pe instrumentele automate de mare precizie din carlinga. Spre deosebire de inaintasii lor de acum vreo 60-70 de ani, care aveau nevoie doar de o maneta, inspiratie si... un ceas. Este, intr-adevar, cel mai nou rol al lui Malkovich, dar nu in vreo epopee aviatica turnata la
IWC a fost cu siguranta compania care s-a preocupat cel mai mult de alaturarea de aviatie, incepand cu noile game lansate si culminand cu petrecerea de la
De fapt, IWC a implinit anul acesta sapte decenii de cand produce ceasuri pentru piloti - in 1936, firma lansa primul sau "model special pentru piloti", cu un cadran negru si ace indicatoare luminescente, pentru a fi cat mai lizibil in orice conditii, plus o luneta turnanta care permitea cronometrarea unor intervaluri de pana la o ora si un mecanism care nu era sensibil la campurile magnetice. Modelul a fost urmat in 1940 de Big Pilots Watch si de cel mai faimos ceas pentru piloti de la IWC, Mark 11. Anul acesta, IWC a prezentat, in hangarul de la
O intreaga colectie poarta numele unui avion emblematic pentru cel de-al doilea razboi mondial: Spitfire. Astazi mai exista doar 25 de exemplare, iar pretul platit de colectionari este de aproximativ 3 milioane de dolari. Un model Spitfire de la IWC costa ceva mai putin (Spitfire Mark XV - 11.681 RON). Antoine de Saint Exupery, pe langa faptul ca a scris "Micul Print", era si un pilot entuziast, care a infiintat compania de posta aeriana din Brazilia, a scris un roman "Zborul de noapte" si si-a pierdut viata in 1944, intr-un zbor de recunoastere in Franta. Saint-Ex, cum era poreclit de americanii incapabili sa-i pronunte numele prea complicat, este onorat de IWC la 75 de ani de la publicarea cartii "Zborul de noapte" cu o editie limitata de 1.931 de ceasuri pentru piloti: protectie impotriva campurilor magnetice, mecanism automat si o gravura pe capac inspirata de ultima fotografie a autorului, cu cateva zile inainte de ultimul sau zbor. Toate ceasurile sunt insotite de un exemplar al "Zborului de noapte". Modelul Automatic Edition Saint Exupery din otel se gaseste in
Longines apeleaza la un alt pilot-erou din epoca de aur a aviatiei: Charles Lindbergh. Americanul a reusit un record in 1927, zburand solo de la
Breitling a optat pentru o colaborare cu John Travolta. Sub sloganul: "Profesia: Pilot Cariera: Actor", Travolta apare intr-o ipostaza in care incepe sa fie cunoscut de tot mai multa lume: aceea a pilotului care are propriile sale aeronave, peste 5.000 de ore de zbor la activ si permis pentru opt tipuri de avioane.
Breitling, o marca in varsta de 122 de ani, isi descrie ceasurile pentru piloti ca "instrumente pentru incheietura mainii" si l-a pozat pe John Travolta pe faimoasele piste de la
Omega a colaborat, la randul sau, cu piloti legendari precum Amelia Earhart, dar s-a indreptat si catre alte tipuri de piloti: Ellen Mac Arthur, care a stabilit recordul pentru navigatie solo in jurul lumii in 2005 sau Cursa de Baloane Gordon Bennett din 1909. In 1969, Omega Speedmaster Moon Watch devine primul si singurul ceas care a ajuns pe luna, fiind purtat de astronautii care au reusit aselenizarea. In 1975, atat astronautii NASA, cat si cosmonautii de pe Soyuz purtau modelul Omega Speedmaster, care in 1970 a contribuit la salvarea echipei de pe Apollo 13. De altfel, Omega Speedmaster este singurul cronograf aprobat de NASA pentru misiunile in spatiu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro