Let them eat Coppola
Cu o nominalizare sigura la Oscar pentru costume, "Marie Antoinette" al Sofiei Coppola are mari sanse sa initieze o noua categorie la premiile Academiei Americane de Film: cea pentru produse de patiserie. Ar castiga sigur!
Cu o nominalizare sigura la Oscar pentru costume, "Marie Antoinette" al Sofiei Coppola are mari sanse sa initieze o noua categorie la premiile Academiei Americane de Film: cea pentru produse de patiserie. Ar castiga sigur!
Initiativa laudabila din partea jumatatii regizorale feminine a familiei Coppola, "Marie Antoinette" se vrea o incercare de a restabili adevarul despre viata reginei decapitate pentru tradare in 1793. Filmul se bazeaza (nu foarte atent) pe una dintre cele mai celebre si recente biografii ale reginei, "Marie Antoinette: A Journey", a Antoniei Frasier, cunoscuta pentru abordarea intelegatoare privind personalitatea insuficient dezbatuta a reginei.
Problema cu ultima drama feminina a Sofiei Coppola este ca arata ca o docudrama din care comentariile inteligente ale expertilor au fost inlaturate cu grija. Coppola ne copleseste cu dansuri, decoruri luxuriante, ospete fabuloase si toalete nemaivazute, dar in spatele lor adevarata poveste a Mariei Antoaneta capata insusiri fantomatice, stravezii.
Aproape ca te simti spectatorul unui studiu de caz, al unui experiment rece si inutil, care nu-ti dezvaluie o persoana in carne si oase, cu o viata atat de nefericita, ci un idol al modei cu o adevarata obsesie pentru patiserie si jocuri de noroc. Oricata mila ti-ar provoca povestea adolescentei de 14 ani luate de langa familie pentru a fi casatorita impotriva vointei ei cu un pusti timid si obez, tot ai ceva probleme in a-ti explica personalitatea si trairile intime ale reginei. Iar de vina e scenariul scris chiar de Sofia Coppola, un scenariu atat de straveziu, incat nu mai poate fi salvat, oricat l-ar amesteca ea cu amanunte scandaloase (de exemplu relatia reginei cu nobilul suedez Axel Fersen, interpretat de Jamie Dornan, fostul model Calvin Klein).
Avand-o pe Frasier drept consilier, Sofia Coppola reuseste in schimb o prezentare corecta din punct de vedere istoric a curtii de la
Coppola isi face o datorie de onoare din a schimba impresiile eronate despre Maria Antoaneta, una dintre tinte fiind celebra replica "quils mangent des brioches" - "(daca n-au paine) sa manance cozonac!". Regina a fost acuzata ca a aruncat aceasta replica taranilor infometati din Paris, care nu mai aveau paine, dar acum este clar: replica apartine gurilor rele care nu voiau decat sa o denigreze pe regina poreclita "lAutrichienne" ("austriaca"), porecla corecta, dar in acelasi timp rautacioasa din cauza parsivei combinatii dintre "autruche" (strut) si "chienne" (catea), combinatie care a dat multe idei caricaturistilor vremii.
Desi nu i-ar fi fost deloc greu sa-si faca spectatorul sa fie alaturi de nefericita
Pentru a sublinia aceasta viziune modernista si decadenta perioadei, Coppola a luat o decizie riscanta si curajoasa in ceea ce priveste coloana
MARIE ANTOINETTE R: SOFIA COPPOLA. CU: KIRSTEN DUNST, JASON SCHWARTZMAN, JAMIE DORNAN, JUDY DAVIS,
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro