CES 2013: marketing şi tehnologie în oraşul kitsch
Ediţia din 2013 a consumer electronic show şi-a deschis porţile unui număr mai mare ca niciodată de vizitatori în acelaşi grandios şi oarecum încărcat de kitsch las vegas. Printre hoteluri impresionante, milioane de lumini şi beculeţe, tehnologia îşi are locul ei bine stabilit la începutul fiecărui an, trasând în mare direcţiile pe care producătorii de electronice îşi propun să le urmeze în lunile ce vor veni.
IAR DACĂ ÎN ANII TRECUŢI CES ERA DOMINAT DE TABLETE, laptopuri ultraportabile sau televizoare 3D, anul acesta capul de afiş l-au ţinut televizoarele UHD sau aşa-numitele televizoare 4K. Pe scurt, acestea sunt capabile să afişeze rezoluţii de 4 ori mai mari decât standardul actual folosit în TV-urile de top, Full HD, lucru ce se traduce printr-o mult mai bună calitate a imaginii re-date, mai ales în cadrul ecranelor de mari dimensiuni. Samsung, Sony, LG, Panasonic, Toshiba sau Sharp sunt doar câteva dintre numele ce au adus la CES monştri cu diagonale de peste 2 metri.
TRECÂND ÎNSĂ PESTE ENTUZIASMUL CREAT DE TELEVIZOARELE GIGANTICE ŞI REZOLUŢIA MULT ÎMBUNĂTĂŢITĂ, tehnologia UHD este încă la început şi are destule hopuri de trecut până când va putea pătrunde cu brio în casele consumatorilor de rând. Pe lângă preţurile exorbitante ale televizoarelor, ce se învârt în jurul zecilor şi sutelor de mii de dolari, lipsa conţinutului nativ 4K este un alt motiv suficient de bun pentru a te face să mai aştepţi cel puţin un an sau doi până când să îţi cumperi un TV UHD, chiar dacă şi conţinutul 1.080p post-procesat în 4K arată senzaţional. Însă, spre deosebire de "senzaţia" anilor trecuţi, televizoarele 3D, noile paneluri UHD chiar oferă un avantaj clar şi tangibil eventualilor cumpărători: calitatea crescută a imaginii.
Un alt cap de afiş la CES 2013 l-au reprezentat televizoarele OLED, ele nemaifiind o noutate absolută, însă fiind acum gata să intre în magazine, la preţuri ce se învârt între 10 şi 20.000 de dolari. Contrastul excelent al imaginilor, profunzimea nuanţelor închise, unghiurile de vizibilitate şi grosimea redusă a ecranelor sunt doar câteva dintre motivele pentru care TV-urile OLED ar trebui să vă facă cu ochiul. Iar dacă acestea nu sunt suficiente, atunci probabil vă vor interesa OLED-urile cu rezoluţie 4K sau OLED-urile cu ecran curbat, anunţate în premieră în cadrul show-ului din Las Vegas.
Dar chiar dacă TV-urile au acaparat mare parte din atenţia vizitatorilor la CES din 2013, şi alte tipuri de electronice au avut un cuvânt de spus. SĂ LUĂM DE EXEMPLU SMARTPHONE-URILE, pentru că japonezii de la Sony au ales să îşi lanseze la CES noile vârfuri de gamă, modelele Xperia Z şi ZL, menite să spele insuccesul înregistrat de predecesoarele lor şi primite cu mare entuziasm de public. Iar în condiţiile în care alte nume mari din domeniu, precum Samsung, Nokia sau HTC, fie au lipsit, fie nu au venit cu nimic nou, companiile chinezeşti Huawei şi ZTE au ieşit şi ele în evidenţă, lansând propriile modele demne de luat în seamă, precum puternicele ZTE Grand S şi Huawei Ascend D2, dar şi Huawei-ul Ascend Mate, cel mai mare smartphone al momentului, cu un ecran de peste 6 inchi.
Analizând toate aceste noi dispozitive, observăm pe de o parte tendinţa producătorilor de a le face tot mai puternice şi dotate cu funcţii tot mai impresionante (camere foto/video de 13 MPx, rezistenţă la apă, ecrane cu rezoluţie Full HD), dar şi creşterea dimensiunilor acestora pe de altă parte, cauzată şi de utilizarea unor ecrane de dimensiuni tot mai mari.
Trecând mai departe, camerele foto au captat şi ele o frântură din atenţia utilizatorilor. Cei de la Samsung au venit cu un nou mirrorless, modelul NEX 300, cei de la Pentax au adus o compactă performantă şi extrem de bine închegată, modelul MX-1, Sony a scos la lumină compacta cu senzor Full-Frame, modelul DSC-RX1, în vreme ce Nikon şi-a mărit gama Nikon 1 cu două noi opţiuni ce se remarcă printr-un interesant raport preţ/calitate, Nikon 1 J3 şi Nikon 1 S1. Şi nu în ultimul rând, cei de la Canon au lansat compactul PowerShot N, o cameră foto cu un concept interesant, creată pentru a fi portabilă şi foarte uşor de folosit în orice situaţie, fără a face însă rabat de la calitatea fotografiilor sau videourilor capturate.
Citiţi mai multe articole ale lui Andrei Mihai Gîrbea pe http://www.andreigirbea.com/
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro