Doar 5% din companiile mari sunt pregătite să satisfacă cerinţele IT ale noului mediu digital de afaceri

Autor: Florin Casota Postat la 25 aprilie 2017 205 afişări

Dell EMC a anunţat rezultatele unui nou studiu efectuat de Enterprise Strategy Group (ESG), care a arătat că majoritatea liderilor IT şi a directorilor cu putere de decizie din companiile mari intervievate pe cuprinsul întregului glob declară că organizaţiile lor mai au încă de parcurs un drum lung până la adoptarea tuturor aspectelor transformării IT necesare pentru a rămâne competitive.

Doar 5% din companiile mari sunt pregătite să satisfacă cerinţele IT ale noului mediu digital de afaceri

Cât timp transformarea infrastructurii IT existente este o necesitate clară pentru companii, transformarea digitală devine forţa motrice care face ca Transformarea IT să devină o prioritate de top. Totuşi, studiul ESG 2017 IT Transformation Maturity Curve arată că 95% dintre respondenţi declară că organizaţiile lor riscă să rămână în urma unui grup restrâns de competitori din industrie care îşi transformă deja infrastructurile IT, procesele şi metodele de livrare ca să accelereze atingerea obiectivelor de transformare a afacerii într-una digitală.

Multe organizaţii continuă să măsoare ciclurile aplicaţiilor în luni, dacă nu chiar ani de zile; au infrastructuri de tip siloz şi continuă să se lupte cu arhitecturi rigide moştenite – toate acestea fiind bariere în calea adoptării unei transformări digitale de succes.

„Aceste rezultate reflectă felul în care majoritatea clienţilor noştri ne spune că are nevoie să-şi optimizeze infrastructurile existente ca să profite de oportunităţile erei digitale", a declarat David Goulden, Preşedinte Dell EMC. „Totuşi studiul arată că majoritatea respondenţilor rămâne în urma unui grup mic şi elitist de competitori care au spart codul Transformării IT şi care acum concurează cu şi mai mult elan datorită acestui fapt. Pe măsură ce organizaţiile avansează cu investiţiile în Transformarea IT, acestea vor putea depăşi conflictul dintre infrastructura IT existentă şi iniţiativele digitale de afaceri pentru a-şi atinge obiectivele, pentru a accelera timpul de lansare al produselor pe piaţă şi pentru a-şi creşte competitivitatea."

Pe baza răspunsurilor globale la studiu, cele 1000 de organizaţii participante au fost segmentate în următoarele etape de maturitate a Transformării IT:

• Etapa 1 – Tradiţională (12%): organizaţia nu îndeplineşte multe - dacă nu toate - din dimensiunile Transformării IT cuprinse în studiul ESG

• Etapa 2 – Emergenţă (42%): organizaţia demonstrează progrese în termeni de Transformare IT, dar dispune de instalări minime ale tehnologiilor moderne de centre de date

• Etapa 3 – Evoluţie (41%): organizaţia demonstrează dedicare faţă de Transformarea IT şi dispune de instalări moderate de tehnologii moderne de centre de date şi de metode de livrare IT

• Etapa 4 – Transformare (5%): organizaţia este avansată în termeni de iniţiative de Transformare IT

Majoritatea respondenţilor (71%) sunt de acord că transformarea IT este esenţială pentru competitivitatea în afaceri. Dintre companiile "Transformate", 85% cred că organizaţia lor se află într-o poziţie "foarte bună" sau "bună" pentru a concura şi reuşi pe piaţa pe care activează în următorii câţiva ani, faţă de 43% din companiile mai puţin mature.

Companiile "Transformate" raportează cele mai mari progrese în optimizarea resurselor IT în scopul accelerării inovării produselor şi a timpilor de lansare a produselor pe piaţă; automatizarea proceselor şi sarcinilor manuale; şi folosirea IT-ului mai mult ca pe un centru de profit decât ca pe unul de cost. Aceste companii:

• (96%) Şi-au depăşit ţintele de venituri anul trecut, de două ori mai mult decât firmele mai puţin mature

• Sunt de opt ori mai înclinate să raporteze o relaţie de bună cooperare între departamentul IT şi celelalte departamente de afaceri decât organizaţiile mai puţin mature

• Au înregistrat "progrese excelente" în folosirea IT-ului mai mult ca pe un centru de profit decât ca pe un centru de cost (sunt de şapte ori mai înclinate să declare asta decât firmele mai puţin mature)

• Sunt de şapte ori mai înclinate să considere IT-ul ca pe un diferenţiator de competitivitate decât firmele mai puţin mature

• Optimizează resursele IT ca să accelereze inovarea produselor şi timpii de lansare produse pe piaţă (sunt de şase ori mai înclinate să declare asta decât firmele mai puţin mature)

Conform ESG, adopţia de tehnologii moderne in centrele de date, cum ar fi sistemele scale-out de stocare a datelor şi infrastructura convergentă/hiper-convergentă, poate îmbunătăţi agilitatea şi rapiditatea de răspuns a provizionării, livrării de proiecte IT şi dezvoltării de aplicaţii. Studiul a descoperit că:

• 54% dintre respondenţi folosesc infrastructură convergentă sau hiper-convergentă ca să sprijine dezvoltarea de aplicaţii

• 58% dintre respondenţi au adoptat sisteme scale-out de stocare a datelor într-o anumită măsură

• Aproximativ 50% dintre respondenţi sunt dedicaţi tehnologiilor software defined ca strategie pe termen lung şi au început să implementeze, evalueze sau planifice astfel de tehnologii

Conform ESG, adopţia de procese IT moderne, cum ar fi capabilităţile de provizionare self-service, operarea IT-ului similar cu un public cloud sau folosirea metodologiilor DevOps, poate reprezenta un atribut al unei companii transformate cu succes. Studiul a descoperit că:

• 26% dintre respondenţi dispun de capabilităţi self-service "extinse" sau "bine stabilite"

• 65% dintre respondenţi au înregistrat progrese "excelente" sau "acceptabile" în direcţia oferirii utilizatorilor finali de aceleaşi abilităţi de provizionare a resurselor IT cu cele pe care aceşti utilizatori le pot obţine de la un furnizor de public cloud

• 43% dintre respondenţi susţin că au adoptat în manieră "extinsă" sau "bună" principii şi bune practici formale de tip DevOps

Transformarea IT este adesea corelată cu o relaţie mai eficientă şi mai cooperantă dintre departamentul IT şi celelalte departamente, iar afirmaţia a fost validată de studiu. Acesta a descoperit că:

• 36% din departamentele IT şi rezultatele acestora sunt evaluate de către directorii executivi sau de consiliile directoriale lunar, iar 38% sunt evaluate trimestrial

• În cazul a 39% dintre respondenţi, CIO-ul raportează direct CEO-ului

• 61% din consiliile directoriale ale organizaţiilor mai puţin mature consideră IT-ul ca pe un "furnizor stabil de servicii, dar în esenţă ca pe un centru de cost".

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.