„În domeniul opticii medicale, tehnologia şi inteligenţa articifială joacă deja un rol esenţial”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 iulie 2024 2546 afişări

...spune Alina Bistreanu, care timp de 15 ani a activat în domeniul fashion, iar apoi a preluat conducerea retailerului de optică medicală Optical Investment Group, un domeniu în care, spune chiar ea, partea de fashion, de frumos, se îmbină foarte bine cu grija pentru oameni, mai precis cu îngrijirea vederii acestora.


Alina Bistreanu, CEO Optical Investment Group

Cifră de afaceri (2022): 157,7 mil. lei

Profit net (2022): 5,4 mil. lei

Număr de angajaţi: 538


A visat la o carieră în domeniul bancar dar a ales retailul de fashion, iar acum coordonează activitatea Optical Investment Group, cel mai mare retailer de optică din România, deţinut de Innova Capital. Reţeaua reuneşte 100 de magazine în 29 de oraşe, sub umbrela a trei mărci: OPTIblu (78 de spaţii), Optiplaza (21 de spaţii) şi două magazine superpremium O51, dar şi magazinele online optiblu.ro şi optiplaza.ro.

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Mă uit în urmă şi îmi amintesc cu bucurie şi entuziasm anul 2004. În luna mai a acelui an, începeam primul meu job cu acte în regulă, după ce mai cochetasem cu joburi sezoniere în timpul vacanţelor mele de vară. Terminasem liceul cu profil economic şi abia începusem facultatea de finanţe-bănci. De copil visasem să ajung într-o zi să conduc o bancă (instituţie bancară) iar toată traiectoria mea educaţională a urmărit acest vis, la fel şi primul meu job.

2. Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Realitatea nu a coincis complet cu gândurile mele de atunci. Deşi mi-am început cariera în domeniul pe care îl studiam, am descoperit repede că nu sunt potrivită unui mediu atât de rigid şi static. Schimbarea către industria de fashion retail a fost una firească pentru mine şi mi s-a potrivit că o mănuşă deoarece am realizat că mă pasionează să lucrez cu oamenii, să creez experienţe şi să fiu în mijlocul acţiunii. Timp de peste 15 ani, am reuşit să acumulez experienţă şi să dezvolt noi competenţe în această industrie. De la o echipă de 20 de oameni şi o poziţie de store manager, am ajuns să conduc o echip ă de peste 2000 de oameni din poziţia de director general a uneia dintre cele mai mai companii de fashion retail din România.

Cea mai recentă schimbare profesională a mea, din urmă cu aproximativ un an şi jumătate, m-a adus şi mai aproape de oameni, şi mai aproape de sufletul meu, în retailul de optică medicală, un domeniu în care partea de fashion, de frumos, se îmbină foarte bine cu grijă pentru oameni, mai precis cu îngrijirea vederii acestora. Adaptarea la aceste schimbări a implicat multă învăţare şi deschidere către noi oportunităţi dar şi recunoaşterea faptului că evoluţia unei cariere nu este întotdeauna o linie dreaptă, ci mai degrabă un drum plin de curbe şi întorsături. Am învăţat că nu destinaţia ci călătoria este cea care contează cu adevărat şi că performanţa vine doar atunci când pui pasiune în ceea ce faci şi pui oamenii înaintea cifrelor.

3. În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

Pentru următorii 20 de ani, mă aştept la schimbări semnificative în lumea retail-ului. Odată cu evoluţia tehnologiei şi a schimbărilor comportamentului consumatorilor, industria va trebui să se adapteze rapid şi să inoveze pentru a rămâne relevanţă. În domeniul opticii medicale, tehnologia şi inteligenţa articifială joacă deja un rol esenţial şi cred că va aduce o transformare a acestui domeniu în următorii ani.

De exemplu, tehnologiile de testare a vederii ar putea deveni mai avansate şi personalizate, testarea va deveni mult mai accesibilă şi se va putea face cu ajutorul inteligenţei artificiale, de la distanţă, fără a fi necesară deplasarea într-un cabinet iar ochelarii şi lentilele inteligente vor putea corecta deficienţe imposibil de corectat în trecut.


Carte de vizită

septembrie 2022 – prezent, CEO, Optical Investment Group

martie 2014 – septembrie 2022, director general, LPP Romania

ianuarie 2012 – februarie 2014, country manager, BSB Romania

aprilie 2009 – ianuarie 2012, district manager, GAP România, Bulgaria, Croaţia şi Serbia (brand operat sub franciza companiei greceşti Marinopoulos).

aprilie 2008 – aprilie 2009, store manager, Koton


Noi chiar testăm în momentul de faţă o soluţie de diagnostic bazată pe inteligenţă artificială, care asistă angajaţii noştri în activitatea lor zilnică şi contribuie totodată la îmbunătăţirea experienţei clienţilor prin oferirea unui diagnostic precis, precum şi recomandarea unor produse de corecţie adaptate activităţii şi stilului lor de viaţă. În magazinele noastre online, am integrat deja tehnologii care asistă clienţii în procesul de cumpărare, oferindu-le posibilitatea să probeze produsele virtual.

Din perspectiva companiei pe care o conduc în prezent, ne propunem să fim pionieri în integrarea tehnologiei avansate în procesele noastre de îngrijire a vederii şi să rămânem un punct de referinţă în industria retailului de optică din România, prin îmbunătăţirea continuă a experienţei clienţilor noştri, furnizarea de servicii şi produse inovatoare şi de calitate, accesibile tuturor.

Ne concentrăm şi vom continua să ne concentrăm pe promovarea sănătăţii ochilor, creşterea gradului de conştientizare cu privire la importanta îngrijirii vederii şi prevenirea problemelor de vedere. Ne propunem să dezvoltăm programe şi servicii care să sprijine această viziune, inclusiv prin colaborarea cu instituţii medicale pentru o abordare integrată a sănătăţii ochilor.

De asemenea, ne propunem să investim în continuare în soluţii şi tehnologii omnicanal, care să ofere clienţilor noştri o experienţă fluidă şi coerentă, indiferent de canalul pe care îl utilizează. Nu în ultimul rând, ne angajăm să devenim tot mai sustenabili, să reducem amprenta noastră ecologică şi să ne implicăm în iniţiative care aduc beneficii comunităţii noastre.

În ceea ce priveşte mediul de afaceri românesc, sunt optimistă că va continua să se dezvolte şi să se maturizeze, oferind tot mai multe oportunităţi pentru antreprenori şi profesionişti. Sper, de asemenea, că voi continua să văd o creştere a conştientizării şi a responsabilităţii sociale a mediului de afaceri, cu un accent tot mai mare pe sustenabilitate şi impact pozitiv în comunitate.   


BUSINESS Magazin a lansat de curând anuarul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2024. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Alina Bistreanu, CEO al Optical Investment Group, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.