CELE SAPTE PACATE
Din experienta lui Simon Anholt, exista sapte surse din care pot izvori problemele in procesul de construire a brandului unei tari:
SEFUL STATULUI, PASIV Se intampla deseori ca multi oameni sa imbratiseze ideea de branding national la nivel ministerial, dar, daca seful statului nu sprijina personal initiativele, procesul nu va avea suficienta sustinere.
PREA MULTA CREATIE Prea multe initiative vin din domeniul comunicarii sau al designului. Acestea "zgarie" suprafata adevaratelor probleme de diplomatie si dezvoltare economica ce formeaza fundamentul brandingului de natiune.
DEZACORD IN ECHIPA Acordul incomplet intre actori este de regula un simptom al slabei conduceri, al slabei pregatiri sau al unei idei de brand insuficient de captivante, care nu a reusit sa-i angajeze complet pe toti membrii echipei.
O IDEE PLICTISITOARE Daca pui intr-o incapere 10 ministri, exista sanse ca ei sa vina cu o idee foarte corecta din punct de vedere politic, dar de o monotonie monumentala. Banii si eforul cheltuite pentru executarea unei idei plictisitoare sunt ca si aruncate pe apa sambetei. Ideea trebuie sa captiveze audiente din intreaga lume, si totusi sa fie credibila si fezabila.SUBIECTIVISM Tarile inteleg deseori foarte greu care sunt cu adevarat punctele lor bune si cele slabe in mintea audientelor. Prima cerinta a acestui exercitiu este obiectivitatea absoluta.
SCHIMBAREA GUVERNELOR Ciclul atentiei politicienilor este de patru ani, daca avem noroc. Brandingul de natiune tine cu mult mai mult decat atat si se masoara in cicluri de cate cinci ani.
LIPSA CURAJULUI Mai ales in cazul tarilor mai mici, sarace, sau al tarilor cu o imagine proasta, curajul este absolut esential. Politicienii nu au intotdeauna mult curaj.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro