Trebuie mare atentie la asociere
Multipla campioana la atletism, Gabriela Szabo a luat decizia sa-si gestioneze brandul personal in mod stiintific. A semnat un contract cu Brandient, companie condusa de Aneta Bogdan, Chartered Marketer si Managing Partner. Szabo a intrat pe un drum in care cererea de servicii de branding pentru sportivi este foarte mare, iar oferta este zero.
Multipla campioana la atletism, Gabriela Szabo a luat decizia sa-si gestioneze brandul personal in mod stiintific. A semnat un contract cu Brandient, companie condusa de Aneta Bogdan, Chartered Marketer si Managing Partner. Szabo a intrat pe un drum in care cererea de servicii de branding pentru sportivi este foarte mare, iar oferta este zero.
BUSINESS Magazin: Din experienta dvs.: cat de des intalnita este aceasta practica in Romania, ca sportivii sa-si faca o strategie coerenta de brand personal?
ANETA BOGDAN: Nu am cunostinta sa existe vreun sportiv pe piata autohtona care sa fi apelat la o companie specializata de consultanta in sensul de a-si construi strategic si vizionar viitorul, dar stiu foarte multi sportivi care sunt in relatii foarte bune cu agentii de publicitate sau cu oamenii de media si de PR si care apeleaza la acestia doar pentru a obtine anumite contracte de reprezentare a unor branduri comerciale. In acest moment, brandingul de celebritate este privit mai mult din perspectiva tacticilor de asociere cu brandurile unor produse sau companii existente si mai putin din perspectiva strategiei, a pozitionarii si a asocierilor. De aceea am fost placut impresionata (ca sa nu zic surprinsa) cand Gabi Szabo a venit la Brandient si cerut altfel de sfaturi decat cele pe care le cer indeobste sportivii romani.
O explicatie ar consta in statutul serviciilor de branding de celebritate. Aceste servicii - in sensul de servicii profesionale, nu sfaturi de pe margine ale unor oameni - sunt undeva la frontiera dintre serviciile de branding si cele de PR. Cum nici acestea doua nu-s prea dezvoltate inca in tara noastra, putem sa ne inchipuim cam cat de prezente ar fi cele de branding de celebritate - inclusiv in sport. Desi noi nu avem specializare in branding de celebritate, am facut o exceptie pentru Gabi si pentru pasul de pionierat pe care il face.
Care sunt pasii pe care un sportiv de renume trebuie sa-i urmeze pentru a-si gestiona corect imaginea?
Pasii sunt simpli si logici, dar nu sunt ieftini si presupun viziune si rabdare: mai intai se testeaza daca exista valoare in acel nume. Evident, cand brandul este in apogeul carierei sportive, raspunsul este mai simplu. Apoi se cauta cele mai avantajoase mijloace de asociere sau extensie pentru brandul respectiv. Trebuie mare atentie la asociere, ca aici se pot intampla cele mai neasteptate surprize, in sensul ca un contract pe bani multi cu un anumit sponsor poate sa afecteze negativ viitorul unor posibile alte contracte. Si regula este: fiecare sportiv trebuie sa profite la maxim de momentul de apogeu, fiindca spre deosebire de alte tipuri de branduri de celebritate, cele sportive au un ciclu de viata foarte scurt si mult mai putin controlabil.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro