Suntem abia la inceputul dezvoltarii retailului“

Postat la 10 mai 2006 1 afişăre

BRD-GSG a initiat in decembrie o inedita campanie de promovare. Folosind elemente specifice, mai degraba, marilor retaileri decat unei banci, campania "O mie de euro pe zi, o masina pe luna" isi propune sa aduca o solutie la incetinirea vanzarilor de inceput de an. Un interviu cu Sorin-Mihai Popa, director general adjunct al BRD.

BRD-GSG a initiat in decembrie o inedita campanie de promovare. Folosind elemente specifice, mai degraba, marilor retaileri decat unei banci, campania "O mie de euro pe zi, o masina pe luna" isi propune sa aduca o solutie la incetinirea vanzarilor de  inceput de an. Un interviu cu Sorin-Mihai Popa, director general adjunct al BRD.

 

BUSINESS Magazin: Produsele BRD s-au indreptat mult catre populatia tanara si cea cu venituri mari. In acest context, care sunt obiectivele campaniei de promovare lansate la inceputul lunii decembrie?

Sorin Popa: In momentul actual este normal sa ne diversificam oferta de produse catre toate segmentele pietei de retail; segmentul pe care noi il numim "haut-de-gamme", clientela de top, are un potential important pe care ne-am propus si avem toate mijloacele pentru a-l valorifica prin oferirea unor produse personalizate. Clientela tinerilor este un segment al pietei inca insuficient exploatat si pe care ne-am propus sa il abordam inca de acum, pentru ca il consideram ca pe o pepiniera de clienti pentru viitor. In privinta noii campanii "O mie de euro pe zi, o masina pe luna", aceasta are ca scop, pe langa accelerarea procesului de vanzare in perioada sarbatorilor de iarna, si asigurarea unui nivel mai mare de vanzari in ianuarie si februarie, cand se inregistreaza o incetinire a vanzarilor. Campania promotionala pe care o desfasuram acum poate rezolva si aceasta problema. Este in mod sigur prima campanie promotionala de o asemenea anvergura realizata de o banca din Romania si as dori sa insist pe faptul ca, tot pentru prima oara in Romania, noi folosim o formula conceptuala de promovare care cuprinde un arsenal de mijloace specifice marilor retaileri.

 

Cardurile bancare au fost, in acest an, marea surpriza, tot mai multe banci incluzandu-le in oferta lor. Cum credeti ca va evolua aceasta piata anul viitor?

In 2004, BRD s-a remarcat atat prin diversificarea gamei sale de carduri, cat si prin imbogatirea paletei de servicii atasate acestora. Pentru 2005, avem in vedere relansarea cardului de credit VISA Classic in lei prin oferirea unor conditii mai atractive in termeni de dobanda, limita de creditare mai mare, facilitati pentru domicilierea salariilor. In plus, ne propunem sa lansam un card de credit cu perioada de gratie. Credem ca toate aceste actiuni ne vor ajuta sa ne pastram pozitia de lider al pietei cardurilor de credit, pe care avem acum o cota de aproximativ 90%.    

 

Exista inca multi romani care nu lucreaza cu nici o banca. Cum comentati evolutia pietei de retail in Romania si ofensiva bancilor pentru cucerirea acestei piete?

Daca privim prin prisma nivelului modest de bancarizare din tara noastra, cred ca suntem abia la inceputul dezvoltarii retailului in Romania. Exista inca destul loc de crestere pe aceasta piata, iar lupta pentru cucerirea de cote este la inceput, din toate punctele de vedere - gama de produse, accesibilitatea acestora, dezvoltarea retelelor de sucursale si agentii. In ceea ce priveste modalitatile prin care BRD actioneaza pe piata de retail, acestea includ, in afara de imbogatirea gamei de produse si servicii, si o importanta componenta calitativa. Pentru ca, daca in privinta produselor, portofoliile bancilor sunt oarecum asemanatoare, in ceea ce priveste calitatea relatiei cu clientul, BRD incearca sa aduca ceva nou. Noi  dorim sa ne fidelizam clientii si prin oferirea de servicii de consiliere si suntem cei care am facut primii pasi pe acest drum inca de acum cativa ani.

 

Dupa ultimele miscari din acest an, cum vedeti evolutia dobanzilor pentru anul viitor?

In ecuatia scaderii dobanzilor intra si actiunile BNR care au in vedere modificarea dobanzii de interventie; bancile comerciale urmeaza intr-o anumita masura tendinta semnalata de banca centrala. Daca luam in considerare scaderea, in premiera, a inflatiei sub pragul de 10% la sfarsitul lunii noiembrie, exista toate sansele ca aceasta scadere sa fie confirmata printr-o noua reducere a dobanzii de interventie a BNR. In mod clar, tendinta care se manifesta pe piata este cea de scadere a dobanzilor, atat a celor active, cat si a celor pasive. Ritmul in care va avea loc aceasta scadere depinde insa si de alti factori, intre care actiunile principalilor actori din piata joaca un rol important.

 

Credeti ca, in urma intaririi leului in fata principalelor valute, va exista o reorientare a romanilor catre produsele bancare in moneda nationala?

Aprecierea monedei nationale fata de valutele componente ale cosului face ca randamentul unui depozit in valuta sa fie la ora actuala inferior celui al unui depozit in lei. Cu toate acestea, nu cred ca se va petrece o reorientare masiva a populatiei dinspre valuta inspre leu, aprecierea leului neinsemnand in mod automat ca valutele si-au pierdut atractivitatea. Atat euro, cat si dolarul sunt valute puternice, validate ca atare de catre piata, fiind folosite ca rezerve de catre toate bancile centrale din lume.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/suntem-abia-la-inceputul-dezvoltarii-retailului-1005909
1005909
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.