Aproape superlux

Postat la 29 mai 2007 1 afişăre

Sa iti cumperi un Ferrari, Lamborghini sau Rolls-Royce si sa-l primesti pe loc, fara sa astepti un an de zile livrarea masinii este un vis devenit realitate pentru milionarii Romaniei. Dar nu e vorba pana la urma de un superlux la mana a doua?

Sa iti cumperi un Ferrari, Lamborghini sau Rolls-Royce si sa-l primesti pe loc, fara sa astepti un an de zile livrarea masinii este un vis devenit realitate pentru milionarii Romaniei. Dar nu e vorba pana la urma de un superlux la mana a doua?

 

Ati aflat pana acum din ziare sau de la emisiunile de stiri ale televiziunilor despre Luxury Car Show, adica masinile de sute de mii de euro pe care Al Roudhan Bader, un milionar kuweitian care face afaceri prin Europa, le-a adus in hala fostului magazin Metro Otopeni, unde saptamana trecuta a avut loc Luxury Car Show.

 

Probabil ca ati citit deja si despre cele cateva Aston Martin sau Lamborghini despre care kuweitianul spune ca si-au gasit deja un proprietar pe meleagurile noastre.

 

Achizitia unei masini scumpe direct de pe standul expozantului nu mai este de mult o noutate, aproape toate automobilele cu preturi de peste 100.000-200.000 de euro ajungand imediat dupa fiecare editie a saloanelor din Capitala nu in show-room-urile importatorilor, ci in garajul de la subsolul vilelor unor milionari romani.

 

Poate cel mai la indemana exemplu este cel al patronului unui grup de constructii din centrul tarii, nu mai conteaza numele, care dupa ce a vazut modelul Rolls-Royce Phantom adus in premiera in Romania la Salonul Auto de la Bucuresti din 2005 i-a cerut importatorului marcii sa il duca din hangarele Romaero, unde avea loc evenimentul, direct la garajul sau. Nu mai avea rabdare sa comande o masina care i-ar fi venit peste cateva luni...

 

La fel de sugestiv este cazul unora dintre afaceristii implicati in fotbal, precum patronul clubului Steaua, Gigi Becali, pe care nevoia imediata a unei masini de superlux l-a determinat chiar sa apeleze un Maybach cu ceva kilometri la bord.

 

De altfel, fotbalistii si in general oamenii de afaceri implicati in acest sport (proprietari de cluburi, presedinti, conducatori) sunt printre cei mai mari amatori si posesori de masini de lux si superlux "cu livrare imediata".

 

Pe de alta parte statisticile indica o crestere cu mult peste medie a vanzarilor de masini de 100.000-200.000 de euro pe care le-au facut importatorii de masini din Romania in ultimii ani, iar pentru acest an sunt anuntate intrarile oficiale ale marcilor Lamborghini, Bentley sau Ferrari. Ar fi si cazul, avand in vedere ca potrivit statisticilor, sunt aproape o suta de Bentley, Ferrari, Lamborghini si Rolls-Royce deja inmatriculate in Romania. Ceea ce i-a manat insa pe reprezentantii acestor marci de superlux in Romania nu este insa neaparat parcul (tot mai) mare de astfel de bijuterii care au nevoie de service (iar service-ul este cea mai profitabila activitate din domeniul auto, nu vanzarea de masini...). Nici macar grija de a fi cat mai aproape de casele proprietarilor de masini din Romania, care pana acum isi faceau reviziile periodice tocmai la Viena sau München, ci mai degraba speranta.

 

Speranta ca afaceristii romani, deveniti odata cu aderarea oameni de afaceri, vor invata sa pretuiasca ideea de lux.

 

Practic, noii milionari romani incep sa fie interesati nu doar de modul cum sunt priviti de membrii comunitatii locale de afaceri, cat mai ales de partenerii externi.

 

Multi dintre ei au invatat deja importanta unui ceas de cateva zeci de mii de euro care luceste pe sub maneca unui costum de calitate, fiind simptomatic cazul unui om de afaceri care a asteptat doi ani sa ii fie livrat un ceas de cateva sute de mii de euro facut pe comanda de una dintre firmele de profil din strainatate.

 

Chiar daca hainele sunt nevoiti sa si le cumpare in continuare de la Milano sau Paris, exista acum in Romania restaurante precum Heritage - autopromovat ca fiind "cel mai luxos restaurant din sud-estul Europei". In plus, goana dupa conacele boieresti  si palatele reintrate in circuitul pietei imobiliare ar trebui sa arate o data in plus ca gusturile sunt pe cale sa se schimbe.

 

Iar locul afaceristului sa fie luat de omul de afaceri care a inteles esenta luxului - personalizare si exclusivitate.

 

Achizitia unui masini de jumatate de milion de euro sau chiar mai mult intr-o echipare mai mult sau mai putin standard sau, eventual, una echipata dupa gustul lui Al Roudhan Bader ar fi ca un fel de superlux de mana a doua.

 

Dar cine poate sa condamne un astfel de personaj, a carui avere a crescut peste noapte si de cele mai multe ori prin contracte cu statul sau participarea la licitatii cu castigatori stabiliti dinainte?

 

Cum poate astepta sase luni sau un an de zile sa ii vina o masina de "doar" cateva sute de mii de euro? Ce mai conteaza ce culoare are cusatura de la tapiterie - Rolls-Royce sa fie!

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Aproape superlux
/opinii/aproape-superlux-1009335
1009335
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.