Mobilizarea companiilor
Cine isi imagineaza ca telefoanele inteligente si tabletele sunt simple gadgeturi frivole se insala. Ele vor deveni foarte curand instrumente de business la fel de utile ca si computerele personale.
Dupa ce am vorbit atat de mult despre netbooks, tablete (da, Apple a vandut primul milion de iPad-uri in 28 de zile), despre telefoane inteligente si despre cum toate acestea impreuna vor schimba nu doar peisajul IT, dar si viata noastra de zi cu zi, vin acum sa va plictisesc cu o stire anosta din lumea informaticii de intreprindere: SAP cumpara pe Sybase pentru 5,8 miliarde de dolari. Are vreo importanta, dincolo de suma consistenta pusa in joc? S-ar putea sa aiba si inca mai multa decat pare la prima vedere.
Despre SAP banuiesc ca stie toata lumea ca este cea mai mare companie europeana de IT, de fapt singura care joaca un rol major in viata companiilor, fiind cel mai mare furnizor de aplicatii "enterprise" din gama ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) si inca vreo cateva binecunoscute acronime de genul PLM, SCM, SRM sau GRC. Despre Sybase primul lucru care se poate spune este ca este o companie de baze de date, care s-a aflat o vreme in competitie cu marile nume ale domeniului. Pe la inceputuri, Sybase, a facut un targ cu Microsoft, cu care a partajat codul sistemului sau relational, in ideea ca Microsoft va reusi sa distribuie produsul pe piata PC-urilor. Desigur, au aparut neintelegeri, targul a cazut, iar Microsoft s-a ales din toata povestea cu un produs care se cheama acum Microsoft SQL Server si care are acum a treia cota de piata (dupa Oracle si IBM), in vreme ce produsul principal de la Sybase, Adaptive Server Enterprise, a scazut pana la 3% din piata, iar compania a inceput sa exploreze piete oarecum mai specializate, precum data warehousing, sisteme inglobate si, mai nou, aplicatii mobile.
De ce vrea SAP pe Sybase ar putea sa para o intrebare simpla. Pentru ca SAP nu are propriul sau sistem de baze de date, asa ca se bazeaza pe cele de la Oracle si IBM, care sunt totodata concurentii sai cei mai puternici in zona aplicatiilor. Acum va avea propriul sistem de baze de date si va putea sa devina un "one-stop shop", mai ales ca mai nou SAP incepe sa se preocupe si de clienti din zona IMM-urilor (dupa ce multa vreme s-a invartit doar in zona Fortune 500). Insa unii analisti de la Forrester sunt de parere ca adaptarea si certificarea pentru a rula aplicatiile de business de la SAP pe o noua platforma de baze de date este un proces de lunga durata (circa doi ani), dar criza financiara a lovit in vanzarile lui SAP, iar acesta nu prea are mult timp la dispozitie ca sa-si invioreze afacerile. Una din mizele importante pare sa fie piata serviciilor financiare si sectorul public, unde Sybase are o prezenta solida prin produsele de data warehousing si instrumentele de analiza. Alta ar putea fi prezenta lui Sybase pe piata chineza, unde SAP vede un important potential de crestere. Chiar si seful de la Sybase, John Chen, ar putea reprezenta o atractie, avand in vedere abilitatea cu care si-a re-inventat compania si relatiile de care dispune.
Dar mai presus decat toate acestea sunt produsele care formeaza Sybase Unwired Platform, printre care se numara un mediu de dezvoltare care permite crearea de aplicatii mobile compatibile cu principalele platforme din zona telefoanelor inteligente (iPhone, Android, BlackBerry, Windows Mobile). Tot aici se afla Afaria, un produs care reprezinta o consola de administrare a dispozitivelor mobile, care le poate actualiza si securiza prin transmisii criptate. O alta zona de interes pentru SAP este faptul ca toate produsele Sybase sunt orientate spre cloud computing si sunt compatibile cu Amazon EC2. Deja se simte aroma modernitatii: cloud computing si dispozitive mobile pentru aplicatii de business, iar SAP nu greseste cand mizeaza pe aceasta combinatie.
Cine isi imagineaza ca smartphone-urile si tabletele apartin exclusiv zonei divertismentului se afla in eroare: aceste "jucarii" au un imens potential pentru business, iar Yankee Group considera ca CRM-ul mobil va fi cea mai strategica aplicatie de business in urmatorii ani. Utilizatorii vor folosi tot mai mult aceste "computere foarte personale" pentru a accesa oricand si oriunde datele companiei, iar in domeniul administrarii relatiilor cu clientii cu atat mai mult. In plus, tehnici imprumutate din arsenalul social networking vor fi tot mai folosite pentru a crea relatii cat mai colaborative cu clientii si partenerii.
Si iata ca tot la telefoane am ajuns, desi aproape am uitat ca acestea mai folosesc si la convorbiri. Iar milioanele de iPad pe care le va vinde Apple nu vor fi folosite doar pentru jocuri si filme.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro