Scenariul si regia, Cosmote
Rezultatele financiare ale Cosmote Romania pe prima jumatate a anului, facute publice saptamana trecuta, pot fi comentate prin intermediul a trei categorii de argumente: "Bunul", "Raul" si "Uratul" - pentru a parafraza titlul western-ului omonim al lui Sergio Leone.
Rezultatele financiare ale Cosmote Romania pe prima jumatate a anului, facute publice saptamana trecuta, pot fi comentate prin intermediul a trei categorii de argumente: "Bunul", "Raul" si "Uratul" - pentru a parafraza titlul western-ului omonim al lui Sergio Leone.
"Raul" ar fi volumul de vanzari - in continuare modest (doar 14 milioane de euro pe primul semestru). De fapt, in acest caz, surpriza nici nu este atat de mare, de vreme ce, inca din momentul relansarii, Cosmote s-a pozitionat in special ca un furnizor de telefonie mobila pentru clientii cu venituri mai mici, adica pentru utilizatorii de cartele preplatite. Acum, 86% din numarul total de clienti sunt utilizatori de servicii prepay. Incasarile reduse sunt reflectate si in nivelul ARPU (venit mediu per utilizator) care se cifreaza la 5,4 euro. Pentru comparatie, la Vodafone - al doilea jucator dupa numarul de abonati - ARPU este dublu.
"Uratul" in toata aceasta poveste este faptul ca operatorul a inregistrat pierderi in intervalul deja mentionat de trei ori mai mari decat veniturile. In mare, acelasi raport este valabil si pentru rezultatele doi de pe trimestrul al doilea. Bineinteles, pentru pierderile de aproape 45 de milioane de euro exista explicatii. Investitiile masive ale companiei pentru modernizarea si extinderea retelei, cresterea numarului de personal precum si cheltuielile de publicitate au exercitat o presiune fantastica asupra bilantului. Managerii companiei sugereaza insa ca situatia este sub control si ca aceste pierderi fac parte dintr-o evolutie estimata de la bun inceput. Antonis Kerastaris, directorul financiar al Cosmote
Pentru operator, provocarea numarul unu in urmatorii trei ani - termenul dat de directorul financiar - este cresterea vanzarilor, mai precis, a nivelului veniturilor per utilizator. Sa nu uitam ca baza actuala de clienti a crescut spectaculos in special datorita preturilor mici practicate de Cosmote. Cartela reincarcabila de 2.000 de minute a facut istorie. Mai mult decat atat, a intrat atat de departe pe teritoriul constiintei colective incat a devenit subiect de bancuri.
Este evident ca utilizatorii care au cumparat pana acum serviciile Cosmote nu au facut altceva decat sa opteze pentru niste tarife extrem de reduse. E de urmarit cum va reusi compania sa-i transforme in clienti fideli, dispusi sa cheltuiasca ceva mai mult decat au facut-o pana acum pentru serviciile oferite. Nu demult, Cosmote a venit cu o oferta atractiva si pentru clientii postpay. Roadele acestei miscari nu se vad deocamdata in rezultatele companiei pe primul semestru, intrucat oferta a venit in luna iulie. In orice caz, ponderea clientilor prepay (86%) este prea mare, o proportie optima intre utilizatorii de cartele si abonati fiind de 60% cu 40%. Cel putin astfel stau lucrurile in cazul
Revenind la raportul financiar al Cosmote, observam ca nivelul EBITDA (profitul inainte de plata creditelor, taxelor si inainte de scaderea deprecierii si a amortizarii), este de -30,5%. Interesant e faptul ca directorul de marketing al Cosmote, Costas Kapetanopoulos, afirma intr-un interviu pentru BUSINESS Magazin, ca un nivel EBITDA putin mai mare (35%) ar fi satisfacator pentru compania sa. Ceea ce trebuie facut ca performantele companiei sa se apropie de obiectivul propus este o schimbare algebrica si una cromatica: semnul minus care se afla acum in fata indicatorului EBITDA sa fie inlocuit cu plus, iar cerneala cu care este scrisa aceasta parte a raportului sa se transforme din rosu in verde. Sarcina dificila.
Avantajul Cosmote este ca are experienta in telefonia mobila in alte state din regiune, cum ar fi
Pana la urma, este o greseala sa amestecam in discutia despre Cosmote clasicele exemple -
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro