Cum a ajuns o afacere de familie din Vicovu de Sus la nouă milioane de euro: Nu ne-am dat niciodată bătuţi

Autor: Ioana Matei Postat la 08 aprilie 2014 23365 afişări

Ana şi Ilie Cornea au pornit o afacere într-un atelier cu zece angajaţi din Vicovu de Sus, iar 20 de ani mai târziu afacerea cu pantofi de lux Denis Shoes face primii paşi în afara României.

Ana Cornea poartă o pereche de pantofi turcoaz din piele de şarpe, cu toc şi „inserţie din cauciuc natural„. Sunt preferaţii ei din colecţia de 200 de perechi ai managerului şi coproprietarului producătorului de pantofi Denis. De la candelabrul cu cristale şi canapeaua de catifea neagră pe care ne invită Cornea să ne aşezăm până la sigla brandului Why Denis şi la preţul pantofilor din magazin - totul arată asemenea brandurilor internaţionale de lux vecine cu Why Denis la primul etaj al centrului comercial Băneasa Shopping City.

De fapt totul este cât se poate de autohton, aspect explicat cu accent moldovenesc de Ana Cornea: originea afacerii este oraşul sucevean Vicovu de Sus, iar Denis este numele primului din cei şase copii ai familiei, implicaţi deja sau în curs de pregătire pentru a prelua afacerea cu pantofi.

„Nu ne-am dat niciodată bătuţi, reţeta succesului este munca, implicarea maximă şi seriozitatea„, explică Ana Cornea reţeta supravieţuirii într-o industrie în care puţini jucători au rezistat în timpul şi după criză. Vicovu de Sus este un oraş cu tradiţie în cizmărie în care, în perioada de după Revoluţie, „la fiecare a doua casă găseai un cizmar„. Cu timpul, atelierele au fost înghiţite de mici fabrici astfel că, în 2008, în zonă se aflau peste 60 de firme cu circa 3.000 de angajaţi. Mai puţin de jumătate au supravieţuit testului crizei, alături de Denis aflându-se nume precum Marelbo, Alex Shoes, Mocasino-Shoe sau Geoviss.

Povestea Denis a început înainte de 1989, perioadă când Ilie Cornea, „o persoană hotărâtă, care a ştiut tot timpul ce vrea de la viaţă„, potrivit soţiei sale, era cizmar într-o cooperativă, un atelier cu zece angajaţi. În anul 1994, cei doi soţi au privatizat atelierul, care s-a transformat în Denis Shoes, luând numele primei fiice, Denisa. A fost anul care a marcat şi trecerea de la producţia exclusiv manuală la cea cu maşini de cusut care funcţionează pe bază de curent şi mutarea atelierului în Suceava.  „Soţul meu a început vânzând pantofi în piaţă„, descrie Ana Cornea începuturile afacerii cu pantofi Denis, fondată împreună cu soţul ei când amândoi aveau în jur de 20 de ani. Acum Denis este o afacere formată dintr-o fabrică modernă de pantofi din Suceava şi o reţea de 35 de magazine, operate sub trei branduri - brandul mediu spre premium Anna Cori&All Shoes (21 de magazine), brandul premium, Why Denis (12), şi brandul luxury, Denis (2). Cu ele, Denis Shoes a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, iar în 2014  cei doi soţi estimează că vor depăşi 10 milioane de euro.

Marfa - formată atunci din sute de perechi de pantofi bărbăteşti produse zilnic - era vândută prin distribuitori atât în ţară, cât şi în „Germania sau Statele Unite ale Americii, pe baza multor contacte, stabilite prin diverse relaţii„. Primul magazin a fost deschis în urmă cu zece ani în Suceava, succesul de acolo fiind asigurat de notorietatea pe plan regional; în acelaşi an, a început şi producţia de modele de damă la fabrică. Primul magazin din Capitală a fost deschis în 2009 în centrul comercial AFI Palace Cotroceni, iar în prezent magazinele Why Denis se află în toate oraşele mari din ţară.

Pantofii costă între 260 şi 350 de lei, în cazul brandului Anna Cori&All Shoes, între 350 şi 450 de lei pentru Why Denis şi între 150 şi 200 de euro pentru Denis. Clienţii cărora se adresează sunt cei cu venituri medii spre superioare, cu studii superioare şi un job bun, eventual oameni din mediul de afaceri. Brandul Denis este prezent doar în două magazine din Kiev (Ucraina), piaţă pe care a intrat în 2012.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-a-ajuns-o-afacere-de-familie-din-vicovu-de-sus-la-noua-milioane-de-euro-nu-ne-am-dat-niciodata-batuti-12430229
12430229
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.