Tânărul care îi face competiţie lui Elon Musk. Cu ce vis a pornit la drum în antreprenoriat
Cunoscut în industria auto drept competitorul lui Elon Musk, Robert Scaringe a fondat Rivian cu visul de a crea un brand de automobile care să îmbine luxul cu sustenabilitatea. Pasiunea sa pentru această industrie începuse însă cu mult timp înainte de a porni la drum în antreprenoriat.
Născut pe 19 ianuarie 1983, în Rockledge, Florida, Robert Joseph Scaringe a fost pasionat încă din copilărie de maşini, tatăl său fiind inginer auto şi fondator al Mainstream Engineering Corporation. Aşa a început să repare primele maşini, în garajul unui vecin, primul vehicul pe care l-a reasamblat, împreună cu acesta, fiind un Porsche 365. Obsedat de ideea lansării propriului brand auto, antreprenorul a obţinut o diplomă în inginerie mecanică din partea Institutului Politehnic Rensselaer şi o diplomă de master în acelaşi domeniu din partea MIT. A urmat apoi un doctorat în cadrul Sloan Automotive Lab din cadrul aceleiaşi instituţii. Pe măsură ce a înţeles efectele devastatoare ale poluării cauzate de industria auto, visul său s-a transformat într-un conflict interior. „Era frustrant să ştiu că lucrurile pe care le iubeam erau simultan şi cele care poluau aerul şi cauzau o multitudine de probleme, de la conflicte geopolitice la schimbări climatice, a povestit el într-un interviu acordat publicaţiei internaţionale Forbes.” A decis aşadar să îşi dedice viaţa în direcţia creării unui brand sustenabil şi prietenos cu mediul, păstrând ideea de lux.
A durat aproape un deceniu să pună lucrurile cap la cap, de la dezvoltarea tehnologiei la crearea planului de business şi a sistemului de producţie, precum şi asigurarea unul lanţ de aprovizionare solid. O altă provocare a fost alcătuirea unei echipe de ingineri şi designeri, în care avea să îl coopteze inclusiv pe Mark Vinnels, care venea din echipa McLaren, căruia i-a oferit funcţia de director executiv pe divizia de inginerie, dar şi pe Jeff Hammoud, vicepreşedinte pe design, care îşi făcuse un nume în cadrul Jeep.
Întors în oraşul natal, în 2009 a fondat Mainstream Motors, la început el fiind unicul angajat. Pentru a porni businessul lansase o rundă de finanţare în urma căreia a obţinut 450 de milioane de dolari de la trei investitori majori: grupul de investiţii Abdul Latif Jameel, cu baza în Arabia Saudită, şi care are legături puternice cu MIT; compania japoneză Sumitomo Corp., precum şi compania britanică de servicii bancare Standard Chartered. La doi ani distanţă a schimbat numele companiei în Rivian Automotive, iar pe 10 noiembrie 2021 s-a listat la Bursa Nasdaq. În prezent, el mai deţine aproximativ 1,4% din Rivian, având drept de veto pe deciziile boardului. Printre investitorii în Rivian se numără Ford Motor, Cox Automotive şi Amazon, cu un procent de 20% din acţiuni. Anul trecut, compania a înregistrat venituri de 55 de milioane de dolari. Antreprenorul e căsătorit din vara anului 2014 cu Meagan McGone, alături de care are trei copii. Averea lui a ajuns anul trecut la valoarea de 3,4 miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro