Vestea tristă primită de berari: clienţi mai săraci, vară răcoroasă şi fără evenimente sportive

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 septembrie 2013 730 afişări

Angajaţii sunt cei care pot face să crească vânzările unei companii, dar fără o evoluţie pozitivă a puterii de cumpărare piaţa de bere nu poate înregistra plusuri consistente. Mai cu seamă în lipsa evenimentelor sportive şi a căldurii care îndeamnă oamenii să iasă la terase.

Vestea tristă primită de berari: clienţi mai săraci, vară răcoroasă şi fără evenimente sportive

ÎNTR-UNA DIN PUŢINELE ZILE CANICULARE DE AUGUST ANDREW HIGHCOCK, preşedintele Ursus Breweries România avea o dispoziţie bună. „Vânzătorii de bere trebuie să fie fericiţi vara. Nu am primit încă datele pentru vânzările din ultimele zile, dar vara a venit şi sper să mai dureze. Luna va fi mai bună faţă de iunie", spune pe un ton uşor glumeţ Highcock, făcând referire la faptul că prima lună de vară a fost răcoroasă, iar acest lucru s-a reflectat deopotrivă în vânzările berarilor şi ale producătorilor de băuturi răcoritoare şi de îngheţată, de pildă. Anul trecut piaţa berii a crescut pe seama perioadei lungi de caniculă şi a evenimentelor sportive, dar în 2013 aceşti factori nu s-au regăsit.

Nu a întâlnit multe surprize de la venirea sa în România, în urmă cu aproape doi ani. „Cred că atunci când am venit, toţi membrii echipei de management am sperat că piaţa se va îmbunătăţi„, spune preşedintele Ursus, referindu-se la scăderile de vânzări de după 2008. „Singura întrebare era «Cât mai durează până îşi revine?». Pesemne că evoluţia de anul trecut a fost exagerată faţă de un an obişnuit, fără evenimente sportive precum Campionatul European de Fotbal şi fără perioade lungi de caniculă.„ În opinia lui Highcock, mai degrabă evoluţia din acest an reflectă realitatea, pentru că puterea de cumpărare a clienţilor nu s-a îmbunătăţit. „Nu cred că anul acesta vom vedea aceeaşi evoluţie ca anul trecut.„ În anul financiar încheiat în martie Ursus a raportat vânzări mai mari cu 24% faţă de perioada anterioară similară. Ritmul de creştere a fost mai rapid decât al pieţei, care a înregistrat anul trecut un plus de 7%. În portofoliul companiei însă, nu toate mărcile au înregistrat acelaşi ritm, iar Timişoreana şi Ciucaş au crescut mai mult decât piaţa. „Fără oameni, care au dezvoltat şi pus în practică fiecare campanie, niciun brand nu ar fi crescut", punctează preşedintele Ursus.

În ultimii doi ani, de când a preluat conducerea companiei, Highcock nu a făcut schimbări dramatice în management, dar spune că din start a indicat clar care este ţinta propusă şi cum vrea să ajungă acolo. De pildă, din cei şapte membri ai comitetului executiv patru sunt noi, dar există deja o poziţie vacantă. Iar ceilalţi şi-au încheiat mandatele, ceea ce, subliniază Highcock, „creează oportunităţi„, aşa cum a fost numirea lui Mihai Bârsan, cu care lucrase anterior în Slovacia, în poziţia de vicepreşedinte de marketing. Iar directorul de vânzări vine din Cehia, ţară care are una dintre cele mai vibrante culturi ale berii din întreaga lume. Ce înseamnă însă concret o cultură vibrantă a berii? „De fapt, derulăm o serie întreagă de studii pentru a măsura acest lucru", între care se numără întrebări referitoare la ocaziile în care consumatorii beau bere, dacă numărul ocaziilor creşte, dacă opinia lor în ce priveşte berea vizavi de alte tipuri de băuturi se schimbă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/vestea-trista-primita-de-berari-clienti-mai-saraci-vara-racoroasa-si-fara-evenimente-sportive-11408953
11408953
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.