Agroland Agribusiness, companie din grupul Agroland, a atras 10 mil. lei de la investitori printr-un plasament privat de obligaţiuni intermediat de TradeVille
Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie care vinde input-uri pentru agricultura organică şi convenţională parte a grupului Agroland, a încheiat anticipat, chiar în prima zi, o ofertă primară de vânzare de obligaţiuni de tip plasament privat prin care compania a reuşit să atragă 10 milioane de lei de la investitorii pe bursă.
Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB), companie care vinde input-uri pentru agricultură organică şi convenţională parte a grupului Agroland, a încheiat anticipat, chiar în prima zi, o ofertă primară de vânzare de obligaţii de tip plasament privat prin care compania a reuşit să atragă 10 milioane de lei de la investitorii pe bursă.
Oferta a fost intermediară de TradeVille, cel mai activ broker de retail din România.
„După ce compania-mamă Agroland Business System (AG) a folosit un mix de finanţare similar anul trecut pentru a-şi finanţa expensiunii afacerii, iată că şi filiala acesteia, Agroland Agribusiness (AAB), încheie cu succes o emisiune de obligaţii corporative la nici 6 săptămâni după listarea acţiunilor sale. Bursa nu arată tuturor, astfel, potenţial fabulos şi încă puţin explorat la economiei româneşti şi sperăm că în ce mai mulţi investitori se vor alătura adevărat mişcări de democratizare a capitalismului în România. ”, Spune Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct, TradeVille.
Obligaţiunile cu simbolul AAB26 emise în cadrul plasamentului privat derulat pe 28 iulie sunt denumite în lei, au scadenţa la 5 ani şi o rată anuală fixă a cuponului de 9% stabilită de emitent, cupoanele urmând să fie plătite semestrial.
Valoarea nominală a unei obligaţiuni AAB26 este de 100 lei, iar subscrierea minimă în cadrul plasamentului a fost de 60.000 lei (600 de obligaţiuni).
Valoarea iniţială a ofertei, de 5 milioane lei, a fost extinsă de emitent la 10 milioane lei ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor. Subscrierile totale înregistrate în plasament au fost de peste 13,6 milioane lei.
Fondurile obţinute vor putea fi utilizate pentru dezvoltarea activităţii atât organic prin finanţarea investiţiilor în active fixe şi a nevoii de fond de rulment sau a altor cheltuieli curente, cât şi prin eventuale fuziuni sau achiziţii şi participarea în start-up-uri din domeniul agriculturii, potrivit reprezentanţilor companiei.
“Ne dorim să creştem într-un ritm susţinut, dar natural, şi să investim în calitatea input-urilor pe care le comercializăm, precum şi în diversificarea portofoliului, cu produse realizate după reţete proprii. O parte a fondurilor pe care le avem la dispoziţie va merge, la fel ca până acum, către susţinerea start-up-urilor din domeniul agricol şi creşterea nivelului de inovaţie şi digitalizare din această industrie, prin proiectul AgTech TM!”, spune Florin Radu, Director General, Agroland Agribusiness.
Agroland Agribusiness va face demersurile necesare listarii obligaţiunilor AAB26 pe sistemul multilateral de tranzacţionare operat de Bursa de Valori Bucureşti, listarea urmând să fie realizată de TradeVille în calitatea sa de Consultant Autorizat.
În 2021, Agroland Agribusiness a fost a doua companie din grupul Agroland care s-a listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, cu simbolul AAB, după compania-mamă Agroland Business System (simbol AG). În total, grupul a reuşit să obţină peste 22 milioane lei prin trei runde de finanţare intermediate de TradeVille.
Compania estimează pentru primul semestru din 2021 o cifră de afaceri de 13,3 milioane lei, în creştere cu 33% faţă de perioada similară a anului trecut.
Rezultatul net estimat pentru primul semestru este de 795,1 mii lei, în creştere cu 141% faţă de perioada similară a anului trecut.
Agroland Agribusiness şi-a început activitatea în 2016 ca o divizie a companiei-mamă Agroland Business System. Din 2017, Agroland Agribusiness a funcţionat independent juridic şi financiar.
Obiectul principal de activitate al Agroland Agribusiness este comercializarea de input-uri pentru agricultură convenţională şi organică, inclusiv fertilizanţi, produse pentru protecţia plantelor şi seminţe. Activitatea secundară priveşte tranzacţionarea cerealelor.
Alături de produsele achiziţionate de la furnizori, compania lucrează cu aceştia pentru dezvoltarea unor produse personalizate cu formule proprii, îmbunătăţind astfel marjele şi susţinând creşterea productivităţii fermierilor. De curând, compania deţine în portofoliu şi o gama de produse pentru cultură organică.
O altă direcţie a companiei priveşte inovaţia tehnologică în agricultură şi în domeniile conexe. Lansat în septembrie 2020, AgTech TM este primul program complet de incubare din România care stimulează şi susţine inovaţia în agricultură.
Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a ţării, dar urmăreşte extinderea în toată zona de Sud şi în zona de Vest. Agroland Agribusiness beneficiază de reţeaua complexă a grupului Agroland Business System pentru a-şi distribui produse şi pentru a câştiga noi clienţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro