ING România, profit de 303 milioane lei la şase luni
Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei la finalul primei jumătăţi a anului 2017, susţinut de o creştere comercială puternică. Banca ING România a câştigat 117.000 noi clienţi activi în ultimul an şi are un număr total de clienţi activi de 1.054.000. Cota de piaţă pentru creditare a crescut de la 7,1% în primul semestru din 2016, la 8,6% în aceeaşi perioadă a anului 2017, iar depozitele de la 7,3% la 7,9%.
În această perioadă peste 677.000 de clienţi care au folosit aplicaţia în ultimele şase luni au accesat contul de 29 milioane de ori, în 61% dintre cazuri de pe telefonul mobil. În primul semestru din 2017, clienţii au folosit aplicaţia pentru 10,4 milioane de tranzacţii, cifră în creştere cu 26% faţă de S1 2016. Totodată, funcţia din Home’Bank care oferă reduceri clienţilor, ING Bazar, a fost folosită de 29% mai mulţi clienţi. În ultimul an, cele 53.000 de persoane care au accesat reducerile ING Bazar au primit înapoi o sumă totală de 4,6 milioane lei.
Astăzi, ING emite numai carduri contactless, care generează 20% din totalul tranzacţiilor realizate la POS-uri şi 27% din tranzacţiile e-commerce, conform rapoartelor de la finalul lunii iunie.
Reprezentanţii ING susţin că lansarea ING Card Complet a adus o creştere cu 21% a numărului de clienţi care îşi încasează salariul la ING faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. Clienţii care îşi încasează salariul la ING şi fac minim o plată electronică lunar cu cardul sau prin Home’Bank, au zero comisioane la retragerile de la ATM, indiferent de banca de care aparţine ATM-ul, din ţară sau străinătate, precum şi la plăţi sau încasări, zero comisioane de întreţinere sau administrare a cardului şi niciun cost pentru internet banking.
„Clienţii noştri sunt cetăţeni ai unei societăţi digitale, folosesc internet banking-ul şi soluţiile e-commerce şi adoptă imediat noi produse digitale. O economie digitală este construită pe astfel de principii şi ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri şi să rămânem cea mai bună bancă posibilă pentru ei. Am investit în Home’Bank, platforma noastră de internet banking pentru a face mai multe funcţionalităţi disponibile online şi multe sunt încă în pregătire.”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.
După prima jumătate a anului 2017 veniturile totale ale ING România au ajuns la 698 milioane lei, cu 27% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fără veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa, în principal datorită volumelor mai mari şi a numărului mare de noi clienţi activi. Costurile operaţionale au crescut cu 13%, la 352 milioane lei, comparativ cu S1 2016, fiind influenţate de investiţiile în dezvoltarea activităţii, IT, infrastructură şi noi angajaţi. Costurile de risc au ajuns la 43 milioane lei, cu 45% mai mult faţă de iunie 2016, în primul rând datorită creşterii volumului de credite noi şi datorită evaluării periodice a portofoliului, pentru a asigura nivele de provizionare adecvate. Rata creditelor neperformante continuă să fie mult sub media pieţei, cu 3,8% la finalul lui S1 2017, şi cu 0,8% mai mică faţă de aceeaşi perioada a anului trecut.
Profitul brut a ajuns la 303 milioane lei în primul semestru al anului, cu 45% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fără venitul exceptional din vânzarea acţiunilor Visa. Creşterea puternică a fost influenţată de portofoliul de clienţi de retail şi corporate, dar şi de costul operational şi nivelul de risc controlat. Profitul net este de 255 milioane lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro