Romstal a scazut cu 40%. Seful companiei spune ca e acceptabi. De ce?
Grupul de firme Romstal, detinut de omul de afaceri italian Enrico Perini, va avea anul acesta o cifra de afaceri in scadere cu 33-40% fata de rezultatele anului trecut. Nivelul previzionat pentru cifra de afaceri consolidata in acest an, de 350 de milioane de euro, este considerat insa “acceptabil”.
In biroul sau de circa 20 de metri patrati, Enrico Perini pare un simplu executiv al companiei; simplitatea biroului este izbitoare, mai ales ca pentru a ajunge in partea de cladire unde este amplasat, trebuie parcurs showroomul AutoKlass de cateva sute de metri patrati, cu masini de zeci de mii de euro fiecare.
Si daca in alte companii seful firmei are cel mai aratos spatiu, italianul, ale carui afaceri au depasit anul trecut o jumatate de miliard de euro, are cu totul alte griji decat amenajarea biroului. Pare amarat, nu mai debordeaza de entuziasm ca in urma cu doi ani.
Surpriza este insa ca nu minusul din vanzari il apasa, desi previziunile pentru anul in curs indica o scadere de 40% fata de rezultatele anului trecut. Intr-o vreme cand mai toti managerii se plang de vanzari, multumirea italianului ("rezultatele ar fi acceptabile") e oarecum neasteptata.
Dar misterul se risipeste repede: "afacerile se mentin profitabile pe ansamblu", spune Perini, care nu vrea sa dea insa detalii. Bilanturile companiei indica plusuri desi compania nu a facut, tehnic vorbind, reduceri de personal; 80% din cei 1.000 care au parasit compania anul trecut au facut-o din proprie initiativa, sustine el. "E adevarat insa ca nici n-am mai facut angajari pentru a-i inlocui pe cei plecati", admite Perini.
Acum lucreaza in grup circa 2.700 de oameni, in cele noua firme, din care volumele cele mai mari de afaceri le ruleaza Romstal Imex (distributie de echipamente termo-hidro-sanitare), Valrom Industrie (producator de sisteme de tevi din plastic), Valplast Industrie (producator de tevi si fitinguri din PVC) si dealer-ul auto AutoKlass Center.
In urma cu doi ani, omul de afaceri era preocupat de extindere si de cresterea afacerilor, insa acum grija cea mai mare de acum este productivitatea, un cuvant care revine des in discutie. Si are exemple concrete: "Un vanzator de masini in Italia nu este rentabil daca nu vinde anual 100 de masini din clasa noastra" (Autoklass Center este dealer Mercedes-Benz). Spre comparatie, in showroomurile sale, media de vanzare pe an se plaseaza la 30-35 de masini pentru fiecare agent, mai putin decat in 2008.
Divizia de masini a inregistrat cele mai mari scaderi anul acesta, "asa cum era si de asteptat", admite Perini. Cu toate acestea, vanzarile autoturismelor Mercedes-Benz s-au redus cu 42% in prima jumatate a acestui an, la 864 de masini - cel mai mic declin pe ansamblul marcilor premium prezente in Romania. Un regres ceva mai mic al cifrei de afaceri (30-35%) a inregistrat Valrom fata de anul trecut, dar "volumele au scazut doar cu 20%".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro