Cine este românca responsabilă de alegerea magazinelor care intră în spaţiile din mall-urile gigantului AFI Europe România, în ţara noastră

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 octombrie 2024 9 afişări

„Sunt fericită să pot spune că sunt tare norocoasă să îmi trăiesc visul!”

Cine este românca responsabilă de alegerea magazinelor care intră în spaţiile din mall-urile gigantului AFI Europe România, în ţara noastră

...spune Luciana Giurea, care a fost numită în funcţia de head of the residential division a AFI Europe România în ianuarie 2024. Din această poziţie ea coordonează toate proiectele rezidenţiale de închiriere şi vânzare ale AFI Europe în România.

Era în drum spre mare, povesteşte chiar ea, rememorând momentul, când a aflat despre o slujbă ce poartă numele de leasing manager şi că persoana care are această funcţie decide ce magazine intră în mallurile din România. Licenţiată în drept, a lucrat anterior ca jurnalist, dar a fost atât de entuziasmată de jobul de leasing manager, încât a ales acest drum în carieră, alăturându-se AFI Europe în 2014, în cadrul departamentului de leasing. Trei ani mai târziu a devenit leasing manager al Diviziei AFI Malls România, ocupându-se de procesul de dezvoltare şi închiriere pentru întregul portofoliu de retail, inclusiv AFI Cotroceni, AFI Ploieşti şi AFI Braşov. Între 2019 şi 2024, a fost general manager al AFI Ploieşti, cel de-al doilea proiect de retail al AFI în România, un centru comercial de 35.000 GLA.


Luciana Giurea Head of residential, AFI Europe Romania

Venit operaţional net (2023)*: 105 mil. euro

Valoarea totală a activelor: 1,3 mld. euro

Nr. de angajaţi: 140

*date estimate


Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Acum 20 de ani intram la liceu. Îmi amintesc perfect, pentru că toţi adulţii din jurul meu îmi spuneau să mă bucur atât cât mai pot, după voi creşte mare, va trebui să-mi iau o slujbă şi voi tânji mereu după momentele acestea de libertate şi fericire.

Intrasem în clubul de debate, participam la competiţii naţionale şi internaţionale şi în mintea mea se contura deja ce vreau să fac: să vorbesc pe bani. Aşa că nu a surprins pe nimeni când am decis să urmez cursurile Facultăţii de Drept, iar mai apoi să urmez o carieră în televiziune.

Libertatea şi fericirea le-am redescoperit mai târziu, când pe un drum spre mare am aflat că există o slujbă ce poartă numele de leasing manager şi că persoana care are această funcţie decide ce magazine intră în mallurile din România. Ţin minte şi acum reacţia mea: aceasta trebuie să fie cea mai tare meserie de pe Pământ.

Şi aşa a fost.

E un mare privilegiu să pot spune că în ultimii 10 ani nu am simţit presiunea zilelor petrecute la birou, pentru că am adorat fiecare moment. Întâlnirile cu antreprenorii români şi străini, poveştile din spatele brandurilor, colegii care au devenit familia mea urbană au făcut ca această perioadă să fie cea mai frumoasă din viaţa mea. Iar împreună cu această echipă din care am norocul să fac parte de un deceniu deja, am plecat de la două malluri şi trei clădiri de birouri, ca astăzi să reprezentăm unul dintre cei mari dezvoltatori imobiliari din România, AFI Europe, cu zeci de proiecte în toate domeniile, fie că vorbim de retail, office sau cea mai recentă divizie adăugată în portofoliu - rezidenţial.

Care au fost aspiraţiile şi visurile dumneavoastră în trecutul îndepărtat şi cum au influenţat acestea parcursul dumneavoastră profesional?

Mi-am dorit întotdeauna să iubesc meseria pe care o fac. Asta pentru că la un calcul simplu, ei îi dedicăm cea mai mare parte din viaţa noastră. Speram că voi avea ocazia să fac ceva care să conteze, iar existenţa mea să îmbogăţească viaţa celor din jur.

Este un sentiment unic să vezi cum prind viaţă proiecte ale căror locaţii pe care le-am desenat alături de colegii mei. Magazine, branduri, servicii şi campanii, totul pleacă de la ideile unor oameni creativi şi pasionaţi, şi în câţiva ani devine realitatea clienţilor noştri.

Sunt mândră când ştiu că zeci de milioane de oameni trec în fiecare an pragul proiectelor noastre, fie că vorbim de malluri, birouri sau locuinţe şi că le oferim servicii, experienţe şi facilităţi care le bucură viaţa. Deci da, sunt fericită să pot spune că sunt tare norocoasă să îmi trăiesc visul!

Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Realitatea mi-a depăşit aşteptările. Top 100 cele mai puternice femei din business este o nominalizare care mă onorează şi la care nu îndrăzneam să visez în urmă cu 20 de ani.

Traseul dumneavoastră profesional a fost în concordanţă cu aşteptările iniţiale? Cum v-aţi adaptat la schimbările inevitabile care au intervenit în acest lung drum?

„Reconfigurare traseu” – aşa ar spune GPS-ul care m-a adus aici. Cu pasiune, entuziasm şi determinare. Aşa am primit fiecare schimbare apărută în drumul meu profesional şi fiecare şansă care mi-a fost acordată. Cred că secretul în business, fie că vorbim de profesionişti sau companii rămâne adaptabilitatea. Acesta este motorul succesului AFI Europe, care s-a remarcat întotdeauna prin pionierat şi în care mă regăsesc total.

În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania în care lucraţi acum?

Leadershipul este, în opinia mea, cuvântul cheie pentru următorii 20 de ani. Îmi doresc să vedem tot mai puţini şefi şi cât mai mulţi manageri. Profesionişti care iubesc ceea ce fac şi care inspiră echipe. Îmi doresc ca o tânără de 16 ani care citeşte acest interviu să ştie că poate fi fericită cu ceea ce face şi că există companii în care felul unic de a fi al fiecăruia dintre noi nu este doar tolerat, ci încurajat.

Pentru AFI Europe viitorul nu are limite. Anul acesta vom lansa prima clădire de locuinţe destinate exclusiv închirierii – AFI Home North, construit în zona de Nord a Capitalei, pe bulevardul Dimitrie Pompeiu. Divizia office va fi întregită de AFI Loft, o clădire de birouri de tip boutique de 16.000 mp, construită deasupra mallului AFI Cotroceni.

Pentru retail, ne bucurăm să adăugăm în portofoliu în 2024 branduri care au ales să îşi facă intrarea pe piaţa din România în AFI Cotroceni, în continuare cel mai mare centru comercial din România, cu peste 21 de milioane de oameni care îi trec pragul în fiecare an.

Anticipaţi schimbările viitoare şi împărtăşiţi-vă viziunea privind evoluţia industriei pe care o reprezentaţi, a propriului parcurs sau a mediului de afaceri românesc în următorii 20 de ani.

High tech, ESG compliant, community oriented projects. Fie că vorbim despre office, rezidenţial sau retail, viitorul înseamnă tehnologizare, responsabilitate faţă de mediul înconjurător şi reîntoarcerea la comunitate. AFI Europe şi-a consolidat întreg portofoliul pe aceste valori, fiind în acelaşi timp mereu atenţi şi pregătiţi pentru inovaţie.

În ceea ce mă priveşte, îmi doresc să îmi păstrez curiozitatea, curajul şi pasiunea.   



BUSINESS Magazin a lansat de curând anuarul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2024. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Luciana Giurea, Head of Residential în cadrul AFI Europe Romania, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.