Creatoarea de vise
Odata ajuns la casa acoperita de iedera a creatoarei de moda Elena Perseil, intuiesti umbra care te asteapta inauntru si intri grabit sa scapi de caldura de afara. In casa spatioasa e semiintuneric, doar o lumina plapanda ce trece timida de panza rosie a unui abajur exotic descopera strasuri si catifele asezate ordonat pe multe randuri de umerase. Pe canapea, incepe o conversatie sustinuta de ritmurile ambientale ale celor de la Hooverphonic. Cineva intra in camera sa intrebe un detaliu legat de o piesa vestimentara in productie... se pregateste colectia primavara-vara 2008.
Despre cariera de designer Elena Perseil spune "ca este o profesie cu foarte multa sensibilitate in care trebuie sa te implici 100%. Trebuie sa fii sincer cu tine si in ceea ce faci, pentru ca daca joci un rol, se va vedea". Dar asa cum Galliano este un om al showului ce-si prezinta pe podium colectiile ca pe piese de teatru, creatoarea de moda Elena Perseil este mai degraba mistica si promoveaza un stil eclectic in proiectele sale.
Nu gusta petrecerile mondene si se multumeste sa se arate lumii mai degraba prin materialele si formele care pasesc conceptual pe catwalkurile internationale si, recent, si in Romania. "Eu vad moda ca pe ceva ce ramane valabil in timp, nu se demodeaza, insufletita de colectii care reusesc sa transmita peste ani aceleasi stari care le-au inspirat." Nu urmareste trenduri sau designeri din afara, pentru ca e de parere ca acest gen de informatie ii este inutil, avand in vedere ca ea isi exprima propriul stil. C
reeaza intodeauna pentru un an in avans si este propriul sau trend setter, iar materialele si le cumpara cu un an si jumatate inainte. "Am o foarte mare incredere in mine si stiu ca nu pot da gres atat timp cat fac totul dintr-o pasiune reala si sunt profesionista. Buyerii apreciaza in colectiile mele faptul ca nu urmeaza nici un tipar", spune creatoarea. Elena Perseil distribuie colectiile sale de haine si linia de incaltaminte in mai multe tari din lume. "Cele mai mari vanzari le am in Japonia, acolo sunt cei mai seriosi colaboratori. Pe de cealalta parte in Orientul Mijlociu desi sunt distribuitori mai putini, volumul de vanzari este mare. Europa pare sa piarda teren in favoarea Orientului in ceea ce priveste cererea si oferta pe piata textila. O piata in crestere este si Hong Kong unde vand cel mai bine linia de incaltari", spune designerul care spera sa ajunga in curand la o cifra de afaceri de 800.000 de euro. Hainele cu semnatura Elena Perseil au preturi cuprinse intre 200 si 600 de euro, iar dintr-o tinuta se fabrica aproximativ 30 de modele.
Daca ar fi totusi sa renunte la design, ce alt drum ar apuca?
"Simt ca pot face orice atat timp cat fac acel lucru cu pasiune. Nu sunt legata de moda, pentru ca iubesc viata cu toate oportunitatile pe care le ofera . As putea sa fac regie de film, sa sa fiu pictor, decorator, sa fiu coregraf, sa fac muzica sau sa fiu... calugarita."
Dar pentru ca nu a fost nevoita deocamdata sa imbrace sutana, apeleleaza pentru look-ul sau la propriile creatii "Accept poezia si sexul in acelasi timp. Fara sa fiu vulgara sau agresiva, imi accept feminitatea, sunt si libera si moderna, preocupata de ceea ce se intampla si asta se vede si in stilul meu vestimentar. Sunt sigura ca multe femei simt ceea ce simt eu, cred ca sunt destul de contemporana". Defilarea perfecta ar fi pentru Elena Perseil o expunere in holograma 3 D, un colaj, care sa nu fie palpabil, de haine, povesti, texte, imagini, filme, muzica. Ceva care in acelasi timp este ireal, dar iti arata tot, lumea vazuta ca un concept, "ceva care sa te lase sa visezi, fara personaje reale care sa ancoreze colectia in realitate".
Pana la parade de moda holografice care probabil intr-un viitor mega tehnologizat le vor inlocui pe cele clasice, moda vine din urma cu un trecut bogat, din care creatoarea romanca a ales ca perioada favorita de inspiratie anii '20. "A fost o epoca de mister, o revolutie culturala, perioada cubismului, a constructivismului. Atunci s-a acceptat modernitatea, insa existau inca multe prohibitii, la alcool si tigari de exemplu, ceea ce a determinat oamenii sa se exteriorizeze altfel, sa se defuleze prin creativitate in alte domenii" povesteste Perseil. Pe de alta parte, "un curent care nu mi-a placut deloc in moda a fost cel din anii '80 in care mi s-a parut ca se accentua uratenia prin machiaje exagerate si volume mari, se promovau 'mastile'. Nici moda din Evul Mediu nu mi-a placut".
Vorbind despre trecut, Elena Perseil spune ca proiectul care i-a adus pana acum cea mai mare satisfactie este de fapt cel care va fi finalizat in toamna, noua colectie primavara-vara 2008 . "Intotdeauna colectiile in curs de pregatire sunt cele mai satisfacatoare pentru mine, sunt ca un regizor care filmeaza pe rand scena cu scena pentru ca la sfarsit sa creeze un ansamblu de fictiune, realitate, stari de spirit, toate menite sa faca auditoriul sa viseze."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro