Seful cel mare al Henkel are planuri importante pentru Romania
Desi investitiile straine au scazut, Romania suscita inca interesul strainilor. In primul interviu acordat pentru presa romaneasca, Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel, a explicat ca tarile emergente sunt tinta principala pentru investitiile grupului. Pentru a treia fabrica din Romania, Henkel si-a bugetat zece milioane de euro.
In timp ce majoritatea tarilor din zona se zbat inca in recesiune, iar previziunile pentru tari ca Romania nu sunt dintre cele mai optimiste, sunt companii cu rabdare si cu viziune pe termen lung, care mizeaza pe tocmai pe ceea ce promisiunile pentru perioada post-criza. Grupul Henkel are un buget de 10 milioane de euro pentru cea de-a treia fabrica pe care vrea s-o construiasca in Romania, desi termenul pentru inceperea productiei nu este batut in cuie. "Romania nu a aratat inca tot ce poate", spune Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel, referindu-se implicit la evolutia afacerilor de aici. n cele cateva vizite pe care le-a facut de-a lungul ultimilor ani, danezul Rorsted, de 38 de ani, care este, a vazut cu ochiul liber schimbarile prin care a trecut tara si mizeaza in continuare pe potentialul ei.
Filiala romaneasca a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 135 de milioane de euro, in scadere cu 16% (minus 3% in lei) fata de 2008, dar rezultatele sunt considerate bune de catre companie, care a avut scaderi mai mici decat media pietei pentru toate cele trei divizii ale sale - detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei, produse cosmetice si de toaleta, adezivi si tehnologii. La nivel international, cifra de afaceri a scazut cu 3,5% fata de 2008, la 13,5 miliarde de euro, iar profitul cu 6%, dar seful grupului spune ca "aceste rezultate nu sunt proaste daca ne gandim ca ne-am confruntat cu cea mai grava criza de la al doilea razboi mondial incoace".
Cea mai recenta vizita in Romania a lui Rorsted, care a preluat conducerea Henkel in urma cu aproape doi ani, a durat mai putin de 24 de ore, iar programul a cuprins vizite in magazine, intalniri cu angajatii din filiala de aici, sedinte de board si un interviu de jumatate de ora. Romania este prima tara vizitata, intr-un tur care a mai cuprins Bulgaria si Rusia, cu scopul de a urmari felul cum au fost puse in practica masurile luate ca raspuns la criza si rezultatele acestora. Ponderea afacerilor din tarile emergente a si crescut in ultimii ani, ajungand la 40%, iar planurile pentru anii viitori prevad ca vanzarile din tarile respective sa ajunga in cinci-sapte ani la 50% din totalul cifrei de afaceri a grupului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro